✿Baca Entry Yang Lepas✿

Friday, October 28, 2011

Aku ada kawan yang BUTA..

Aku ada kawan yang BUTA..:
Idea ni datang bila aku tengok iklan tV3 . Iklan pasal cerita baru di tv3 tentang perempuan yang cacat penglihatan.. Aku pun kurang pasti apa tajuk cerita tu.

Bila tengok iklan tu, teringat aku dengan kawan aku ni
Dia pun cacat penglihatan juga dari sejak kecil
Dia ni hidup berjiran dengan aku dari dulu lagi
berpuluh tahun jadi jirsan sebelah rumah aku
tapi kami suda terpisah
Memandangkan kami tinggal di perumahan JKR dan perumahan tu akan dirobohkan,
ramai la yang telah berpindah randah
semua suda berpisah
Sedih gila aku masa tu
yalaaa banyak kawan-kawan aku dari kecil
banyak kenangan tau..

Kami berpindah di Lokawi dan kawan aku tu sekarang menetap di Papar.
Suda 4tahun setengah suda kami berpindah
tapi dalam masa tu jarang juga kontek kawan aku ni sampai la dengar cerita kawan aku ni suda kawin?
What?? Biar betul??

aku sungguh terkejut masa tu.. aku bukan menghina kawan aku sendiri tapi berita tu macam nda percaya pula
tapi bila aku siasat-siasat, cerita kawan aku mo kawin ni memang betul
Sungguh sedih bila aku nda dapat hadir ke Majlis perkahwinan kawan aku ni
Kesian dia.. dia sentiasa menanti kehadiran aku
Aku ja kawan yang dia ada
dia berharap aku jadi pengapit masa wedding dia hari tu
menyesal sungguh aku
sorry..

Sekarang, aku masi lagi hubungi dia
kalo ada kredit lebih aku bgayut lah dengan dia sampai berJam-jam
Dia memang banyak cerita
mostly cerita tentang hal perkahwinan dia
dia telah berkahwin dengan seorang lelaki cina. tapi da masuk Islam
Alhamdulillah
tanpa disangka, Jodoh kawan aku yang cacat penglihatan ni berkahwin dengan lelaki normal
Aku bukan menghina cuma bersyukur akhirnya kawan aku ni mendirikan rumahtangga
Beza umur kawan aku dengan suami dia dalam 20+ tahun la mcam tu.
Aku pun nda ingat.
Dah lama mereka ni kawin. Ada dalam 3 tahun macam tu
kesian dengan kawan aku ni
Selalu mengadu yang dia teringin mo ada anak
Sampai saekarang belum ada anak lagi
dia dan suami dia cuba bermacam-macam ubat.
sampai sekarang belum ada hasilnya
mereka suami isteri banyak berusaha
kawan aku punya abang ni pun dah lama kahwin
Sudah 5 tahun kahwin. Baru-baru baru ada rezeki mengandung
tinggallah kawan aku ni
Sabar..
belum ada rezeki.
Kesian juga aku dengan kawan aku ni
Sekarang kawan aku ni tinggal berdua dengan suami dia di Papar
Suda seminggu aku x kontek dia
Hehehe

Jom doakan supaya kawan aku ni, HAZWANA AZMAN dikurniakan cahaya mata.
Amin..

eh... kawan aku misskol la..
panjang umur..
dia kata "patut la lidah dia tergigit-gigit"
hehehehe

No comments:

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com