✿Baca Entry Yang Lepas✿

Friday, October 28, 2011

Raya Ku Tahun Ni 2010

Raya Ku Tahun Ni 2010: Haha.. Apa yang menarik raya aku tahun ni? Ada ka? hehe.. Sebenarnya raya tahun ni sama ja dengan raya2 yg lepas.. teda yg istimewa pun..

Aku balik kampung pada hari Khamis, 09 Sept 2010 ..
1st time aku balik kampung sehari sebelum raya.. Selalunya 3-4 hari mo raya aku suda ada di kampung.. Tapi tahun ni berbeza sikit disebabkan kerja menjadi babysitter mengHadkan semua perancangan.. So terpaksa la juga balik masa tu.. Hehe .. Aku balik kampung naik bas dengan kazen aku c Aiyie.. Malang betul nasib kami.. sbb apa? hoho.. Sebab bas Beufort teda .. bas teda TAPI penumpang ramai beratur.. Lama juga kami tunggu bas ni sampai tapi nda sampai2 . So aku bawa la kazen aku naik bas Papar .. So dia pun ok ja.. Naik la kami.. Bas papar banyak.. Naik then trus jalan.. 40minit la juga baru sampai Papar .. Then di Papar naik bas Private .. Nasib baik bas tu ada lagi.. Bas yg mnuju ke Bongawan .. hehe.. Akhirnya sampai juga kami di Kampung ..

Pada Malam raya.. orang sibuk kemas itu.. kemas ini.. susun kuih .. pasang langsir.. TAPI kami baru mo buah biskut raya dan kek.. Hehe.. Aku dan kezen2 ku bertungkus lumus bergtong royong di dapur.. Antaranya, Aku, c Aiyie, Kak Yah, cKah dan My Aunty ..






Hahaha.. Bayangkan dari jam 8 sampai tgh malam.. Kaka sepupu ak laagi sandi.. tunggu sampai Jam 6 Pagi sebab dia tukang jaga Oven.. Kesian.. haha

Pada Pagi Raya .. 1 Syawal ..
Aku dikejutkan dengan Jeritan Ibu saudara ku .. Haha .. kena suru bangun awal.. kami ni liat bangun .. Jam 8 aku bangun.. Mandi ..
Lepas bsiap , bersalaman dengan Paci, Maci, Kaka Spupu, Adik Spupu dll.. Lepas tu , Bsiap mo p Kubur ..



P kubur nda paya la bgaya.. Hehe.. Pakai mcm ni pun ok kan.. Aku p Kubur dengan kazen2 aku yg lain.. Dari kecik lagi, setiap tahun, setiap pagi raya aku akan mbaca Yasin di kubur..
utk Arwah Mama aku, Arwah Uwa, Arwah Mama Tua, Arwah Kaka Spupu, Arwah Jabek, dan Arwah2 yg lain.. Aku harap Yasin yg aku baca ikhlas dari hati tu akan sampai kepada mereka.
Hmm p kbur ni kami jalan kaki ja.. bukan jauh ..



Ni baca yasin untuk Arwah Mama tua, Arwah Kaka spupu dan Arwah Mama aku..





Ni di Kubur Arwah Jabek dan Arwah Uwa ..

Di kubur ni sesak denga orang ramai .. Tahun2 macam tu.. di sini pun bole jem .. Bayangkan..

Hmmm Raya tahun di macam tahun2 lalu.. duduk ruma.. ada jugak beraya di ruma saudara..
p ruma kawan2.. Jalan sana jalan sini.. Aku ikut ja kazen aku braya..





Raya.. Raya.. Raya.. Raya.. Raya..

Selamat Hari Raya . Ni ja cerita aku.. raya tahun ni boleh tahan la juga..
Raya tahun ni dapat jumpa dengan kawan2 lama yg suda btahun kami terpisah.. Akhirnya.. bertemu jua.

Aku harap raya2 akan datang akan menjadi raya yg lebih best .
insyaAllah..








No comments:

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com