✿Baca Entry Yang Lepas✿

Thursday, February 23, 2012

Macho La Sangat Tapi XPandai Masak Nasi..! Grgrgr


Kan.. Kan.. Kan..
Aku dah pesan kat adik aku ni. Kalau mo masak nasi tu, kurangkan air.
dengan confidentnya dia masak tadi. x dengar nasihat..
sombong la katakan.
dia mo tunjuk bakat yang lelaki macam dia ni pandai masak nasi.

30minit kemudian

Tengah aku mo mo ambik nasi mo makan,
bila buka rice cooker, dalam hati  "pandaii dia masak"
tapi
bila sy ambik nasi tu,



"tengok..kan aku suda cakap. kalo masak nasi, biar air kurang, nanti kalo x cukup air, boleh tambah"

haaa kan kena leter. aku sambung lagi..

"ingat kalo suda lebih air, boleh adjust?"

terus aku teringat sesuatu n tersengih-sengih sorang

Aku teringat masa aku kecik2 dulu, masa tu belom teror masak nasi,
aihhh terlebih air la pulak.
gara-gara takut kena marah, aku ambik beras, letak dalam nasih yang hampir2 mo jadi bubur tu
hahahahaha. ok kerja gila
so aku sebatikan la nasi tu dengan beras tadi tu
hahaha :D
alhamdulillah. berkesan jugak.

sapa cakap kalo dah jadi bubur xboleh adjust?
tengok.. tengok aku teror buat..
tapi xla jadi nasi yg sempurna tapi not bad la daripada nasi yang hampir2 mo jadi bubur kan.




1 comment:

Solehah Shamsuddin said...

yunk,klu nasi tu terlebih air n lembik, blh jdikan nsi tu sedang2.cme biarkn periuk nasi tu dlm keep warm..tggu dlm bpe minit,nt dh leh mamam dan xlembik..hehe.just kongsi cara je =)

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com