✿Baca Entry Yang Lepas✿

Sunday, March 18, 2012

Mak Dia Ajar Buat Karipap =)


Eleeeh masak karipap mo kecoh.! fuh
Well bukan mo kecoh.
Just sharing is caring la kan pengalaman buat karipap ni
Mak diaa yang ajar. Mak Mr.MABR ..
demi tidak mensia-siakan ilmu dan penjelasan berjela-jela dari mak dia kan
Lepas ja letak fon terus masuk dapur

Tengok sekeliling.. Buka peti sejuk.. Buka almari
dung dang dung dang bunyi dapur

Tersengih..Hehe.. Bahan semua ada.
Tepung gandum ja xda.
Its ok. Itu kemudian

Mula-mula masa inti karipap ni


Lepas buat ni,
aku terus p kedai keling seberang jalan ni p beli tepung.

Pastu buat dough ni pulak
aduhaiiiii penat gila mo buat ni..


Pastu goreng..


Oh my Allah!!

Ada yang hangus kan.. Ala bukan hangus pun.
gelap sikit ja.. Api terlampau panas.
baru masukkan dah jadi macam tu..

Hasilnya,
karipap ni berat.. Haha.. itu bmakna terlebih air
bak kata kakak aku..

Fuhhh bila aku makan..
gilaa sedap beb.. Makan Panas2 lagi..

Tadi dapat ilmu buat pulut panggang..
my Fav..!!
tapi x dapat buat sbb kurang bahan2.

Awwwww.. hidup kena belajar masak
masakan air tangan isteri melegakan keletihan suami bekerja.
itu pepatah dari Lecturer aku..
terbaik..!!

4 comments:

hidayah said...

alo alo..
tinggal-tinggal la resepi..
heheh..
:)

Emas Putih said...

alamak.. hehe.. resepi biasa2 ja ni.. hihi

tiefiz said...

hehe..permulaan yg bgus tuh...usaha lagi.. ^_^

Emas Putih said...

tQ tie.. hehe

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com