✿Baca Entry Yang Lepas✿

Thursday, June 28, 2012

No No No.. Xmau Potong Rambut (!)


sedang mencari "cekak" yang hilang 
tertiba rasa diri ini macam langsuir
yalaaaaaaaaa rambut panjang gila sampai ke pinggang
jarang pulak aku ikat sebab takut keguguran rambut ke tahap maxima

kakak aku da tegur aku macam langsuir
hahaha sampainya hati..
pelihara rambut kan bagus
bekalan di padang masyar nanti.. jadi bantal, jadi baju, jadi penutup diri
ustazah aku cakap macam tu so aku amalkan lah..

bila aku tengok cermin,
wahhhhh panjang da rambut aku ni
terfikir sejenak mengimbas kenangan dulu
last sekali aku potong rambut tahun  2010
panjang rambut aku macam sekarang la tym tu

masa tu aku dalam proses nak berubah
dulu dulu ni aku kan freehair.. dah tu siap kaler pulak..
aku banyak baca buku, tengok youtube tentang mandi hadas yang sempurna

so start situ la aku beranikan diri malam tu jugak potong rambut aku sendiri
kena potong la rambut yang ada kaler tu
yalaaaa..
niat mo berubah tu kan, kena la betul2..
aku x mau la aku sembahyang sia-sia sebab mandi wajib yang x sempurna
wah gitu =)
sebab amalan kita bermula daripada mandi hadas/wajib yang sempurna

so,
sekarang ni mo peliharalah rambut ini sepanjang-panjangnya.
mo jadi macam arwah mak aku dulu masa muda2.. 
cewahhhhh arwah mak aku sangat menawan masa muda2 dulu..alim pulaktu..
mo jugak jadi macam tu.. la.la..la.la..la.. perasan suda

ok la :)
Aku mo sambung mencari cekak yang hilang =)

salam =)



5 comments:

Riswin Zahari said...

rambut if pnjng sgt agak menakutkan.. hehe!

Hope jumpa cekak yg hilang.. =)

haz said...

sama lah.. ni pn tgh berniat dh ptg rmbt ksi pendek skit. heheh

Emas Putih said...

Hehehehehehe :) masing2 ada pendapat masing2 :)

Sh Hily said...

hehe..lau rmbut pnjng nmpak cantik..=)

wawashauqi said...

Assalamualaikum. Saya cari sambungn crota rabiatul adawiah. Xde smbungan ke?

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com