✿Baca Entry Yang Lepas✿

Friday, July 6, 2012

Al-Quran Kena Ada Setiap Individu.. Betul Tak?


Aku yakin dan pasti semua hamba Allah kebanyakknya ada Al-Quran tersendiri.
tapi aku yakin jugak ramai jugak hamba Allah ni xda Quran milik sendiri.
termasuk aku.

Astagfirullahalazim


Kakak  : Aku mo tanya ko..

Aku  : Apa ? (muka slamber)

Kakak : Ko ada Quran sendiri ka?

Aku : ........................ Xda (tersentap 5saat)

Kakak  : Beli itu..beli ini buli... Quran yang berapa ringgit pun nda boleh beli.

Aku  :  =.=




Ya Allah jahil nya aku sebagai hamba Allah.
yelaaa sepatutnya benda penting tu patut ada milik sendri.

tapi bukan bermakna aku xda Quran aku x ngaji ok.

Al kisahnya dulu, bapa aku belikan Quran masa aku kecik. Aku suka Quran tu. Pink lagi..
Tapi masa qattam quran di ruma nenek aku dulu, kakak aku pinjam then sampai sekarang nda timbul2.

Aku sayang Quran tu sebenarnya.

Dah kena leter baru la beringat.. Tapi aku selalu singgah kedai buku kot cari Quran..
Cuma hanya 'memandang' dan berlalu pergi

so, di sini aku bukan la mo berlagak baik kan
tapi sekadar menasihatkan anda dan juga diri aku sendiri

Sekurang2nya kita ada Quran peribadi sendiri.
InsyaAllah ia sangat berguna untuk anda =)

dan aku?
InsyaAllah kuatkan iman aku beli Quran bukan p beli 'top up'

Hahahah :) 
ok la . mo bersiap p class =)

Salam.



1 comment:

♥ainie muniera♥ said...

alhamdulillah dah ade dah >.< hehek

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com