✿Baca Entry Yang Lepas✿

Monday, August 6, 2012

8 Tanda Anda Serasi Dengan Pasangan ^___^




Petanda 1
Rahsia sepasang kekasih agar mampu memiliki tempoh hubungan yang panjang adalah dgn adanya tolak ansur. Anda dan dia selalu mampu saling membantu,tak kiralah perkara kecil atau besar. Paling penting adalah anda berdua selalu mampu menikmati segala aspek kehidupan secara bersama. Dan semuanya terasa amat menyenangkan walaupun tanpa harus melibatkan orang lain.
ok,apakah anda sudah merasakan hal tersebut? Jika ya, ini bererti ada harapan bahawa dia adalah calon pendamping hidup anda!

Petanda 2
Salah satu kriteria yang menentukan serasi dia itu sbg jodoh anda atau bukan adalah kemampuannya bersikap bersahaja di depan anda. Cuba sekarang perhatikan, apakah gerak geriknya, caranya berpakaian, gaya rambutnya, caranya berbual serta tawanya menunjukkan ikhlas apa adanya? Apakah setiap ucapannya secara spontan dan tidak dibuat-buat? Jika tidak, (maaf). Kemungkinan besar dia bukan jodoh anda.

Petanda 3
Adanya refleksi batin membuat hati anda berdua mampu selalu saling merasa. Dan bila Anda atau si dia mampu saling membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaan satu sama lainnya pada situasi tertentu. Selamat! Mungkin sebenarnya dialah belahan jiwa anda yang tersimpan…

Petanda 4
Bersamanya mampu membuat perasaan anda menjadi tenang, nyaman tanpa perasaan tertekan. Berjam-jam bersamanya, setiap waktu dan setiap hari tak membuat anda merasa bosan.. Ini mampu sebagai petanda bahawa anda berdua kelak mampusaling terikat.

Petanda 5
Dia selalu ada untuk anda dalam situasi apapun. Dan dia selalu mampu memahami cuaca dalam hati anda dikala dalam suka dan duka. Percayalah pasangan yang berjodoh pasti tak takut mengalami pasang surut saat bersama. Sekarang, ingat-ingat kembali. Apakah dia orang pertama yang datang memberi bantuan tatkala anda mendapat musibah? Dia selalu faham saat tekanan perasaan anda datang menyerang? Dia cepat-cepat datang dan mencari ubat tatkala mengetahui anda sedang sakit? Jika ya, tak salah lagi. dialah orangnya…

Petanda 6
Dia tak terlalu peduli dengan masa lalu keluarga anda, dia tak peduli dengan masa lalu anda saat bersama kekasih terdahulu. Dia juga tak malu-malu menceritakan masa lalunya.. ok, kalau begitu ini bererti dia sudah sedia menerima anda apa adanya..

Petanda 7
Setiap orang pasti memiliki kekurangan, dan anda tak malu-malu memperlihatkannya pada si dia. Bahkan pada saat anda tampil ‘buruk’ di depannya sekalipun,misalnya saat anda bangun tidur atau saat anda sakit dan tak mandi selama dua hari.

Petanda 8
Bila anda nenceritakan rahsia anda rasa lebih selamat menceritakan kepadaya daripada menceritakan kepada sahabat-sahabat anda. Atau anda merasa sudah tak mampu lagi berahsia apapun darinya, maka berbahagialah! Kerana ini bererti pasangan sejati telah anda temukan!

P/s : kalau x serasi bersama, baik belah ja awal2..

14 comments:

wawa said...

salam ramadhan... tips yang berguna untuk couples.
anyway...saya ada tag awak untuk satu GA ni...

http://wawa-wonderworld.blogspot.com/2012/08/giveaway-by-vivacious-epicene.html

babycomel said...

keserasian itu boleh dipupuk ke??

Emas Putih said...

xtau la .. sy gagal nak pupuk keserasian :)

Hafizzi Aziz said...

Oooo... begituuuu

Mohd Billy said...

owh mcm tu rupanya...serasi bersama

✿ MisZ FieQa ✿ said...

i have one...hehehe...alhamdulillah..^_^

Emas Putih said...

Hahahaha.. :D

Emas Putih said...

Hahahah.. ohh bah

Emas Putih said...

wah thats good :)

Isabel Diaz said...

Alahai, mcm x de jew.. law teman b'gaduh tu mmg lh da tanpa mcm tu tp lngsg x da feeling kt dye.. huhu

Emas Putih said...

hehehe :) no komen camtu

Artini said...

annduu bhaa.... ;) chiLL kawan..

Miss Za said...

owh, saya ada semua...means serasi sgt la nih...hahaha..

Aya Zuki said...

semakin hari semakin serasi lalala (nyanyi lagu ajai jap.hee)

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com