✿Baca Entry Yang Lepas✿

Wednesday, August 8, 2012

Koleksi Ayat Maut Seorang Perempuan



(1) Ok. Fine!
Wanita selalu menyebut perkataan ini jika merasa diri mereka betul dan ingin mengakhiri pertengkaran. Lelaki perlu diam. Tak perlu bersuara jika ingin meredakan keadaan.


(2) Bagi saya 5 minit
Hah! Ini memang selalu berlaku. Lebih-lebih lagi kalau nak bersiap keluar pergi jalan-jalan. Amboiiiiiiii. Bukan main lagi nak melaram dan mekap. 5 minit yang mereka cakap sebenarnyer bermaksud 5 jam. Dalam 5 minit yang mereka cakap, lelaki sempat pegi lepak kedai mamak layan bola, balik rumah balik.


(3) Tak ada apa-apa
Ayat ini menunjukkan wanita sedang cuba untuk bertenang dan cuba menyembunyikan sesuatu. Mereka menyimpan perasaan marah dalam hati sebab tak nak memulakan pertengkaran. Biasanya pertengkaran seperti ini berakhir dengan aman.


(4) Pergilah buat! Tadi kata nak sangat!
Ini adalah cabaran bukan kebenaran. Wanita sebenarnyer tidak memberi kebenaran tetapi hanya ingin menduga lelaki. Jadi, jangan buat.


(5) Keluhan kuat
Ini sebenarnya adalah satu ayat. Wanita akan bertindak sebegini jika mereka merasakan tiada guna menghabiskan masa untuk bertengkar berkenaan perkara yang tidak patut dan tiada penting baginya.


(6) Tak apa lah
Jika wanita berkata demikian, bermaksud mereka berfikir dalam-dalam tentang bagaimana dan bila anda menerima akibat kesilapan anda

(7) Terima kasih
Wanita berterima kasih kepada anda dan jangan persoalkannya. Jawab saja “sama-sama”. Tetapi jika wanita berkata “terima kasih banyak-banyak ye!”, itu bermakna wanita bukan berterima kasih tetapi menyindir lelaki. Jadi, jangan jawab “sama-sama”… hehehehe


(8) Apa-apa aja lah! (atau dalam bahasa inggeris, whatever!)
Ini adalah cara paling sopan bagi wanita untuk mengatakan F**K You!. Jadi awas ..jangan dapat ayat ini wahai lelaki.


(9) Jangan risau, saya dah tau macam mana nak buat
Wanita berkata demikian selepas mereka berkali-kali menyuruh lelaki berbuat sesuatu perkara tetapi akhirnya mereka yang buat sendiri.

Itulah serba sedikit ayat-ayat maut yang sering diucapkan oleh wanita dalam situasi dan keadaan yang tegang. Apa kata wanita? betul atau tidak .. hanya mereka yang boleh memastikannya …

25 comments:

Iam Yanty said...

Agreed!

ayut said...

ayat2 di ats mmg slalu disebut..tak dinafikan.haha :D

daya jamal said...

selalu pakai kot. haha XD

cynta ieda said...

nampak sangat penah guna..heee...salam ramadhan

Zaenuri Achmad said...

Ha ha ha ha
Tak kira Ayat Al-Qur'an

Zaenuri Achmad
bisnisonlinemahasiswa.com

Nono Lu said...

sy nk copy ^^ msok blog sy~ boley ke

adibahfaizah said...

haha. totally true! 110% :D

Emas Putih said...

hehehee :)

Emas Putih said...

mgaku pon. hehe

Emas Putih said...

hehe :)

Emas Putih said...

hehe Slm ramadhan :)

Emas Putih said...

hee :)

Emas Putih said...

boleh sayang :)

Emas Putih said...

hehehe :)

cik yuyu said...

setuju-setuju!!

PaK PiS said...

cik emas putih selalu cakap benda ni ke?? hehe ^_^

Zufar Najib said...

ni rutin nih kan3? :P

Emas Putih said...

hehehe :) stuju2

Emas Putih said...

hhehehehe sy pun kurang pasti pakpis..

Emas Putih said...

hehehehehe xda la rutin.. kekadang ja

nazha anua said...

Ok fine

Emas Putih said...

hee :)

yaya hamdan said...

ayat no 3 dgn no 9 selalu saya gunakan T_T

Emas Putih said...

nice :)

Anonymous said...

xde bantahan hehe...

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com