✿Baca Entry Yang Lepas✿

Friday, December 14, 2012

Hukum Mencukur Bulu Kaki dan Tangan


As-Salam
Lama tak sharing is caring kan? So, memandangkan hari ni hari Jumaat,
meh Uzu nak kongsi-II ilmu ni..


Soalan

Assalamualaikum, saya ingin bertanya apakah hukumnya mencukur bulu kaki bagi wanita? Saya ada terbaca sekiranya bulu kaki itu menenyerupai lelaki adalah harus untuk mencukur. Tapi ada juga yang mengatakan haram bagi perempuan untuk bercukur bulu kaki. Saya ada seorang rakan baik di hostel. Bulu kakinya menyerupai lelaki dan menyebabkan dia merasa rendah diri apabila bersama kawan-kawan yang lain.Dia juga memiliki sedikit misai yang kadang-kala ditegur oleh orang lain.Adakah boleh baginya untuk mencukur bulu kaki dan misai?Adakah sekiranya dicukur misai itu akan tumbuh lagi lebat?


Jawapan
Waálaikumussalam wbth, jika demikian, sebab berikut merupakan satu aib yang tidak normal pada seorang wanita. Bole je cukur atau ubatan yang boleh menipiskan bulu kaki tersebut.


Sumber : Iluvislam

15 comments:

norzibeautilicioushouse said...

terima kasih berkongsi dear.. kawan kakzi pun ada kes macam ni..dah dia gunakan produk untuk gugurkan.. kasihan kan,,
jemput ke blog kakzi http://norzifoodilicioushouse.blogspot.com/ <3

Anak Kampung said...

sme en3

http://www.mimbarhatiku.blogspot.com/2012/12/hukum-mencukur-bulu-bagi-lelaki.html

CikZaniff said...

penah cukur dulu..lagi lebat pulk..hukhuk

Cik Fie said...

owh . baru tawu :)

Yan Ty said...

Nice sharing =)

Faqihah Husni said...

Hahahhahahaha.. thanks sharing! :D

melissa lissalalissa said...

Nice info.. ^^

★ Nurul Nadhirah Norsalim ★ said...

Salam jumaat kak uzu :)

Mimie Najib said...

kt tngn tak berani buat sebab orng tua2 kata, bulu tgn yng lebat tu menandakan kehidupan dia yang sejuk. bulu kki mmng ckur la.. bila pnjng je buang.

yana aina said...

nice ... ^^

Remy hazza said...

demi aib...digalakkan...

^^eKaTiKaH^^ said...

betul tu :))

azlia said...

bagus isu ni...

Kelana Cinta said...

Boleh jer kalau menyerupai lelaki~Cukur je lha~

Azhafizah Md Nor said...

ok..thanks uzu for the islamic info (:

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com