✿Baca Entry Yang Lepas✿

Saturday, December 29, 2012

Mulianya Wanita Hamil.. Kan? Jom baca sini..


As-Salam

Mulianya seorang wanita yang mengandung. Macam mak kita lah. Betul tak?
Meh baca selanjutnya. Hehehe



1. Apabila seseorang perempuan mengandung dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah SWT. mencatatkan baginya setiap hari dg 1,000 kebaikan & menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

2. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah SWT. mencatatkan baginya pahala orang berjihad di jalan Allah SWT.

3. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, hilanglah dosa2nya seperti keadaan ia baru dilahirkan.

4. Apabila telah lahir anaknya lalu disusuinya, maka bagi ibu itu setiap setegukan daripada susunya diberi  kebajikan.

5. Apabila semalaman si ibu tidak tidur & memelihara anaknya yg sakit, maka Allah SWT memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dg ikhlas untuk membela agama Allah SWT.

6. Rakaat solat wanita yg sedang hamil adalah lebih baik daripada 80 rakaat solat wanita yg tidak hamil.

7. Wanita yg memberi minum air susu ibu kepada anaknya dari diri nya sendiri akan mendapat 1 pahala pada tiap2 titis susu yg diberikannya.

8. Wanita yg tidak cukup tidur pada malam hari karena menjaga anaknya yg sakit akan diampunkan oleh Allah SWT seluruh dosanya dan bila ia menghibur hati anaknya Allah memberi 12 tahun pahala 'ibadah.

9. Wanita yg hamil akan dapat pahala terus berpuasa pada siang hari.

10. Wanita yg hamil akan dapat pahala terus beribadat pada malam hari.

11. Wanita yg bersalin akan mendapat pahala 70 tahun solat & puasa, serta setiap kesakitan pada 1 uratnya Allah mengurniakan 1 pahala haji.

12. Sekiranya wanita mati di masa 40 hari selepas bersalin, dia akan dianggap sebagai mati syahid.

13. Jika wanita menyusui anaknya sampai cukup tempo (2,5 tahun), maka malaikat2 dilangit akan khabarkan berita bahwa syurga wajib baginya.

14. Jika wanita memberi susu dirinya pada anaknya yg menangis, Allah akan memberi pahala1 tahun solat & berpuasa.
subhanAllah


Wallahu a’lam bis sawab. Baraka Allah fiikum.

k bye Salam )


19 comments:

dEdEQ dE wIshEs said...

WAHHH .. NAK NIKAH .. NAK JADIK WANITA YG MENGANDUNG GAKKK LA .. HEHE

Nurmujahidah Ismail said...

tak sabar,, hehe

Nuna husna said...

alhamdulillah , kita dapat jadi perempuan kan akak ? :)

Hanna Nabiella said...

untung kite prempuan, alhmdulillah..biler nak kawen nieyh? xD

boni kacak said...

memang sangat-sangat mulia..hehehe

trah zain said...

teringat dekat mak,huhuhuhu

Nieyxzha Hassan said...

Banyak pahala untuk orang perempuan ni..cuma nak dengan tak nak je :)

Misz Mieza said...

MasyaAllah, besarnya ganjaran buat seorang wanita yang hamil dan bergelar ibu..

Cik Fie said...

nombor 12 .
Sekiranya wanita mati di masa 40 hari selepas bersalin, dia akan dianggap sebagai mati syahid . Tapi kalau wanita mati sebab bunuh diri di masa 40 hari selepas bersalin , camne pulak ? Mati syahid jgk ke ? hehe :D

Remy hazza said...

wah untungnya menjadi seorang ibu.....kelebihan berganda ganda....

gigiAriEma said...

wanita adalah anugerah yg istimewa :)

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

memg banyak keistemawaan.. ne yg nak mengandung lagi sb suka ada baby gerak2 dalam peerut

Azhafizah Md Nor said...

untungnya jadi wanita.^__^

Leeza dayasari [santai leeza] said...

bertuahnya wanita mengandung....

Daeng on duty said...

Assalam, jemput jengah blog saye...saye ada jual long sleeve maxidress dan dress cotton/denim dengan inner. selesa dan sesuai dipakai utk ke kelas/pejabat/jalan2

-->http://hiasanterindahstore.blogspot.com/

TQ ye~

outbound malang said...


Nice blog :)
salam kenal sobat :)
bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

outbound malang said...


Nice blog :)
salam kenal sobat :)
bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

shasha yacob said...

memang mulia, patutlah nama mama i mulia . hoho

★ Nurul Nadhirah Norsalim ★ said...

Baraka Allah fiikum.

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com