✿Baca Entry Yang Lepas✿

Friday, December 21, 2012

Ramalan 21.12.12 ialah Hari Kiamat? Terserlah Kebodohan Kalau Percaya !!

As-Salam

Kalender purba kaum mayan kata 21/12/2012 kiamat.
Maka siapa percaya akannya maka ia telah syirik dan berada dalam kesesatan yg nyata.






Ramalan Kaum Maya

Kaum Maya di Yucatan, Amerika Tengah merupakan kaum yang pandai dalam ilmu falak.Sejak beribu tahun dulu mereka dapat menghasilkan kalender yang sangat tepat dan hampir sempurna.

Malangnya kalender tu hanya dapat diramal sehingga 21-12-2012 sahaja.Ini kerana pada tarikh tu, semua planet dalam sistem suria ni akan bergerak ke kedudukan selari.

Dalam kedudukan ini, medan megnetik bumi akan terganggu teruk dan menyebabkan kerak bumi bergerak dengan drastik.Ini akan menyebabkan gempa bumi kuat, letusan gunung berapi dan tsunami.Dalam kalender mereka tarikh ini adalah kiamat atau penamat bagi dunia ini.

Dua tiga menjak ni khabar angin bertiup kencang kat internet kononnya walaupun ramalan kaum Maya pasal kiamat tu karut, tapi ramalan tentang semua planet akan bergerak kedudukan selari tu ramai yang percaya.kedudukannya dikatakan akan sempurna pada 23 hingga 25 Disember 2012.



Kiamat sememangnya akan berlaku.Ini memang tak dapat dinafikan.Tapi kita tak akan tahu bila sebagaimana firman Allah "Katakanlah sesungguhnya pengetahuan tentang hari kiamat itu adalah disisi Allah tetapi kebanyakkan manusia tidak tahu” (Al Araaf:187)

Nabi pun pernah bersabda "Sesungguhnya kiamat tidak akan terjadi sebelum kalian melihat 10 tanda. Beliau menyebutkan ; Asap, Dajal, haiwan melata, terbitnya matahari dari barat, turunnya Isa bin Maryam, Yakjuj dan Makjuj, tiga gerhana matahari iaitu gerhana timur, gerhana di barat dan gerhana di jazirah Arab dan akhir dari semua itu adalah api yang keluar dari Yaman yang menghalau manusia ke Padang Mahsyar"(Hadis Muslim).



p/s : Kiamat itu rahsia Allah. Allahualam. Renungkan.

k bye Salam.





17 comments:

deno said...

bodohlah org yang mempercayainya sbb tiada siapa yg tahu bila tibanya kiamat... hanya allah yang tahu..

Nurul Farhana said...

kalau orang kafir nak percaya terserah pada mereka,

tapi kalau orang islam yang percaya, memang ntah ape2.
Hanya allah yang maha Mengetahui.

Paly said...

adegan dari pihak kafir, dgr sudah, prcaye jgn :)

wan namikaze said...

Assalamualaikum. Sekarang dah 1.14pg (21.12.12)..Nothing happen..Wan dh siasat psl bende ni, ade saintis mroyan yg wat cite ni...saintis zmn skarang sukar untuk dipercayai...Kita sebagai hamba Allah hanya perlu beribadat supaya pahala itu dijadikan bekal akhirat..

itu Akhil said...

Alam ni Milik Allah dan menjadi rahsia Allah bila berlakunya kiamat itu..Tapi ada tanda2 akan berlakunya kiamat itu sebagai mana dlm al-quran!

StrawBerry Cynta Syasya said...

Syasya lihat banyak yang pos pasal kiamat pada 21.12.2012 ..
tak ke bodoh sape yg percaye ...
Kan benda tuh hanya allah je yg tahu ...

boni kacak said...

jangan kita percaya benda2 tahyul tu semua. Rahsia Allah mana kita dapat tahu...

Muttallif said...

Betul tu, hanya Allah swt sahaja yang tahu bila akan terjadinya kiamat dan itu rahsia Allah.

Islam itu Benar :)

Myra Jay said...

Kita orang Islam wajib percaya adanya Kiamat, cuma kita mahupun sesiapapun tak akan tahu bila berlakunya Kiamat

kitatauke said...

baca utk pengetahuan saja xpe kot..jgn percaya je la...ni bertujuan nak pesongkan akidah orang islam...

^^eKaTiKaH^^ said...

mempercayai sesuatu amalan yg mengatakan bila berlakunya kiamat adalah syirik. memang kiamat akan berlaku, tetapi hanya Allah swt sahaja yg tahu bila..

Misz Mieza said...

Semoga terpelihara hati2 kita dari perkara menyesatkan lagi merosakkan akidah sperti ini..

ct cheery said...

islam kena percaya kiamat tp bila kiamat tu hanya allah yang tahu

Mas Zull said...

assalamualaikum uzu...mana boleh percaya kan...:)

★ Nurul Nadhirah Norsalim ★ said...

pelik2 ramalan omputih nie O.O

sa mic said...

semuanya mengarut aje, huhu

dEdEQ dE wIshEs said...

SUBHANALLAH

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com