✿Baca Entry Yang Lepas✿

Friday, January 4, 2013

Kisah Tragis Gadis India TCHUNA yang menggemparkan dunia


As-Salam.

Jom baca kisah tragis gagis India ni.



Ini dia Tchuna ,yang mengemparkan dunia,bukan karna cantiknya,tapi kisah malangnya
Dia adalah seorang mahasiswa
Dia berumur 23 thn
Salahnya beberapa orang mengatakan karena dia naik bus yang salah
Dan 
Dia adalah wanita
Enam pria memperkosa dirinya dan kemudian menggunakan batang besi untuk merobek vaginanya,
Usus kecil dan usus besar keluar,
Mereka meninggalkan dia untuk mati di jalan
Telanjang!
Terluka!
Terbuka!
Hancur!
Terlebih lagi adalah bahwa tak seorang pun berbalik untuk melihat ke arahnya
Tidak ada yang mau repot-repot untuk melemparkan pakaian saat dia terlanjang
gadis yang malang.
Dia tidak pernah bisa hidup normal lagi 
Dia koma lima kali sejak 16 Desember
Dia tak sadarkan diri
Kritis dan belum bisa berhenti menangis
Tapi jangan khawatir
Dia bukan adikmu
Dia bukan putrimu
Tapi dia bisa. 
Kebrutalan harus berhenti Sampai di sini teman..
Orang-orang ini layak mendapat hukuman mati bagi mereka yang kejam,
tindakan Pemerkosaan yang Sadis!
Dia meninggal kemarin, Sabtu 29 Desember 2012.
Rest in Peace ? 
saya berdoa bahwa para pembunuh mendapatkan hukuman terburuk
Hal ini tidak hanya terjadi di India ..
Namun di setiap negara di seluruh dunia ..
mungkin bisa jadi di Indonesia.
Mungkin bisa terjadi pada kekasih Anda, atau 
Adik anda?
atau saudara Anda?
Apakah ini Cara kita memperlakukan wanita ?
Ini Membuat saya malu bahkan hidup di planet ini hari ini
Jika kematiannya Menyentuh kamu dan kamu menentang PEMERKOSAAN, Tuliskan
"Turut Berduka Cita"
Jika Kamu mengabaikan, berarti kamu mendukung pemerkosaan.
sumber 

26 comments:

Nurmujahidah Ismail said...

sadis sangat,, dia memang terseksa sangat amat time dekat ngan ajalnya,, sob3

Nurmujahidah Ismail said...

sadis sangat,, dia memang terseksa sangat amat time dekat ngan ajalnya,, sob3

rabiatul adawiyah said...

Kesian sangat kat dia. Melampau betul. Sedih tngok nasib dia macam ni. RIP Tchuna.

-www.rabiatuladawiyah.com-

Iylla Hanie said...

Kesian bila baca cara dia meninggal dunia .. Memang sadis sesangat .. Kejam la orang yang buat dia macam tu !

hazwan hairy said...

kesiannya.nsb dia mati cmtu..

baby comel said...

moga si keparat menerima balasan yg setimpal

L@L@milie said...

sedihnya.. moga si pelaku akan menerima hukuman kelak

siti rokiah said...

ngeri betul cara dia diperkosa, kejam sangat2

Sora No San ♦ said...

ya allah, takut betul dengar cerita ni.. semoga pelaku yang terkutuk itu akan menerima hukuman yang setimpal dengan perbuatannya..

farhan irfan said...

kesian dan sadis :'(

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

kesian...huhuhu moga penjenayah 2 dapat balasan yang setimpal...huhu

Lyeen De Syifa said...

semoga pelaku dpt hukuman yg maha berat...smog kita dijauhkan dr prkara2 bgini..dgn izinNya..

Noura Qifays said...

sangat teruk..kejam gle eaaa manusia kt dunia nie..xde hati perut langsung...

Nadia Johari said...

orang zaman sekrg mmg melampau

Solehah Shamsuddin said...

Rasanya di India mmg xkisah hal2 mati ni. Sbg contoh, kalau dyorg mati di jalanraya mmg xkn da famili yg tolong. Sbb tu banyak mayat ada di India n mmg sng nak buat latihah kedoktoran di sana

Zach Aslan Ikran said...

semoga Allah memberi balasan kepada pembuat perkara ini...sesugguhnya hanya Allah mengetahui segalanya dan hanya padaNya kita meminta perlindungan...
sama-sama lah berdoa demi keselamatan dunia kita dan sama-sama kita saling menjaga pertalian kemanusiaan yg telah diberikan dalam kesempatan hidup di dunia ini....amin YA RABBAL ALAMIN...

★ Nurul Nadhirah Norsalim ★ said...

takutnya O.O

Remy hazza said...

kasihan kat dia... semoga mereka yg melakukan kekejaman mendapat balasan yg setimpal.... itulah dunia bila akal kan kewarasan tidak digunakan sebaik baiknya.....

Nurul Iman said...

mmg kejam mereka yg buat dia begitu.

foenny said...

turut berduka cita,
Semoga ini bs jadi pembelajaran bg kaum pria..

sa mic said...

makaii guna besi. Tudia ah tak sanggup . Ish , besi tu! :( . 'turut berduka cita' ,hmmm . Semoga penjahat tu mendapat balasan yang lagi teruk berganda-ganda nanti mahupun di dunia atau di neraka .

Nor Salmi said...

Memang sadis.. tergamak sungguh.. Moga pelaku mendapat balasan setimpal walau ada yg di bawah umur.

shidaR said...

kejamnya..takut shida..dah la shida selalu balik keje mlm2 huhuhuh...

Aprilya Rumpuin said...

"Turut Berduka Cita"

nur hidayah said...

Turut berduka cita....

nur hidayah said...

Turut berduka cita....

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com