✿Baca Entry Yang Lepas✿

Tuesday, February 5, 2013

Jom Daftar Bantuan Lesen 1 Malaysia ! Hanya RM199


Salam.

Ada tak yang berminat nak buat lesen motor ? Mesti ramai yang nak kan?
U all da daftar tak? Kalau belum jom kita pakat daftar ramai-II ..


Syarat Kelayakan 
  • Warganegara Malaysia berumur di antara 17 hingga 40 tahun pada atau selepas 01 Januari 2013.
  • Tidak pernah memiliki sebarang jenis kelas lesen memandu
  • Hanya sah untuk lesen Kelas B2 sahaja
  • Sihat tubuh badan
  • Menepati semua kriteria yang telah ditetapkan oleh pihak Penganjur dan Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ)
  • Dikenakan yuran sebanyak RM199.00 (dibayar semasa program pendaftaran dijalankan secara Money Order pada ‘My E.G. Services Berhad’)
  • Sila bawa kad pengenalan asal semasa proses pendaftaran.
  • Menduduki semua ujian yang ditetapkan oleh pihak JPJ.

Cara pemohonan BR1M RM199
  • Kepada yang berkelayakan dan berminat boleh mendaftar nama untuk menikmati insentif program ini melalui laman sesawang rasmi BL1M klik url www.bl1m.my 
  • Pautan (link) untuk isi borang daftar online klik http://www.bl1m.my/daftaronline.html
  • Jika mengalami kesukaran untuk akses laman daftar online BL1M,anda boleh guna MyEG sebagai cara alternatif lain untuk mendaftar sila klik http://www.myeg.com.my/BM/index.html.
  • Atau ambil borang di pusat khidmat negeri masing-masing.



9 comments:

yana aina said...

dh ada lesen kereta mcm dh mls nk ambil lesen moto ^^

Solehah Shamsuddin said...

sy xreti bwk moto. npela dy xbg utk lesen kereta je

NoEn said...

ad lesen moto tp dh lama xbawak moto

ain mahsuri ismail said...

kalau tengah buat lesen boleh mintak x?

sa mic said...

tak cukup umur lagi, uhwaaa! ahaha terlepas

Sally Yatiey said...

Boleh mohon saya ni ;D lesen kereta ada tapi takde lesen moto lagi.. ;D hee

Mimi Azirah said...

adik sepupu dah dftar pun

Zira Aziz said...

..sayangnye sy dh ada lesen..blh claim x?..hehe

Remy hazza said...

dah ada lesen.....da tak leh nak pohon....

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com