✿Baca Entry Yang Lepas✿

Monday, February 25, 2013

Sebab-Sebab Rezeki Susah Nak Masuk


Salam

Ada tak yang mengeluh rezeki tak masuk-II ?? Asyik kita hidupp susah je. kalau yang tertanya-II kenape tak rezeki masuk-II ni, Jom baca uzu nak share kenape..



  • Berkira untuk bersedekah walaupun seringgit
  • Gemar mengungkit-ungkit pemberian
  • Tidak bersyukur/banyak mengeluh
  • Riak bila bersedekah
  • Berkira untuk membantu memudahkan hal yg baik
  • Asyik mencanang perihal duit yg tidak cukup untuk urusan itu dan ini.
  • Tidak/kurang beristighfar
  • Banyak berbuat maksiat/kemungkaran

Rezeki tu bukan berbentuk wang sahaja tau, rezeki tu macam-II tafsirannya. Kebahagian tu rezeki jugak, peluang sambung study, naik pangkat, dapat anak, jodoh dan banyak lagi boleh di anggap rezeki..


p/s : Kalau banyak rezeki, bersedekahlah. InsyaAllah Allah menjanjikan ganjarannya.
Yang penting ikhlas.

17 comments:

Farah Waheda Wahid said...

nice sharing dear... ^_^

ShuhaidaSaad said...

insyaAllah.. tq share :)

ANa Ahmad said...

sharing is caring.. :)

YaNg AyEsHa said...

like it..tq for sharing

Ct Noraishah said...

thnks :)

AQ Eyfa said...

gud2 sharing

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

gud sharing..tq

~IraNur~ said...

setuju sangat !

Hanif Idrus said...

Nice sharing !!

Lina md. munir said...

Tangan yg memberi lebih mulia dari tangan yang menerima.

Seneorita Baharin said...

betul tu uzu, yang penting kita kena ikhlas dgn setiap bnda yg kita buat kan..nice sharing dear :D

C.T.K said...

dh bnyak rezki kita dpt, kita je xperasan, bila ditimpa dugaan, mcm2 kita slhkn takdir..mtk jauhkan semua tu...in shaa allah :)

Remy hazza said...

betul.....
kita kena cuba elakkan sifat2 tu...insyaAllah ..baru rezeki diberkati....

Mia Liana said...

bagus ni.... insaf...

Nadia Johari said...

kalo nk buat sesuatu kje kne ikhlas

sa mic said...

ini kenyataan, hehe

Afie Qaisarah said...

tq for info kak uzu..

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com