February 25, 2013

, ,

Sebab-Sebab Rezeki Susah Nak Masuk


Salam

Ada tak yang mengeluh rezeki tak masuk-II ?? Asyik kita hidupp susah je. kalau yang tertanya-II kenape tak rezeki masuk-II ni, Jom baca uzu nak share kenape..



  • Berkira untuk bersedekah walaupun seringgit
  • Gemar mengungkit-ungkit pemberian
  • Tidak bersyukur/banyak mengeluh
  • Riak bila bersedekah
  • Berkira untuk membantu memudahkan hal yg baik
  • Asyik mencanang perihal duit yg tidak cukup untuk urusan itu dan ini.
  • Tidak/kurang beristighfar
  • Banyak berbuat maksiat/kemungkaran

Rezeki tu bukan berbentuk wang sahaja tau, rezeki tu macam-II tafsirannya. Kebahagian tu rezeki jugak, peluang sambung study, naik pangkat, dapat anak, jodoh dan banyak lagi boleh di anggap rezeki..


p/s : Kalau banyak rezeki, bersedekahlah. InsyaAllah Allah menjanjikan ganjarannya.
Yang penting ikhlas.

Share:

17 Sila Komen:

Farah Waheda Wahid said...

nice sharing dear... ^_^

Anonymous said...

insyaAllah.. tq share :)

Unknown said...

sharing is caring.. :)

Wanie Masduki said...

like it..tq for sharing

Ciktie said...

thnks :)

AQ Eyfa said...

gud2 sharing

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

gud sharing..tq

Unknown said...

setuju sangat !

THE AUTHOR said...

Nice sharing !!

lynmunir said...

Tangan yg memberi lebih mulia dari tangan yang menerima.

Unknown said...

betul tu uzu, yang penting kita kena ikhlas dgn setiap bnda yg kita buat kan..nice sharing dear :D

ME CTCT said...

dh bnyak rezki kita dpt, kita je xperasan, bila ditimpa dugaan, mcm2 kita slhkn takdir..mtk jauhkan semua tu...in shaa allah :)

Unknown said...

betul.....
kita kena cuba elakkan sifat2 tu...insyaAllah ..baru rezeki diberkati....

Mia Liana said...

bagus ni.... insaf...

Nadia Johari said...

kalo nk buat sesuatu kje kne ikhlas

cik lisa said...

ini kenyataan, hehe

Unknown said...

tq for info kak uzu..