✿Baca Entry Yang Lepas✿

Thursday, February 21, 2013

Sunah Nabi Tunjuk Dengan Jari Telunjuk Atau Jari ibu?


Salam


“Syeikh, apa hukum kalau kita buat begini? (sambil membuat lambang A)”..Syeikh menepis tangan ustaz saya. Syeikh Yusuf Al-Qaradawi terkejut.

“Biadap kamu.” kata syeikh itu sambil menuding tangan kepada ustaz saya.

“Kenapa syeikh? Kalau diikutkan kebiasaan orang Malaysia, kalau kami nak menunjukkan sesuatu, macam itulah yang kami guna.”

Syeikh menggeleng kepala. “Kalau kamu nak tau, itulah amalan Yahudi yang telah di ajarkan kepada kamu, warga Malaysia. Yahudi tidak akan boleh duduk senang selagi mana kamu tidak mengikut mereka. Jadi ini adalah tugas kamu untuk beritahukan hal ini kepada penduduk Malaysia.” ujar syeikh.

“Jadi, macam mana kami nak tukar daripada menggunakan lambang A itu?”

“Kamu gunakanlah begini, (sambil menunjukkan seperti lambang B). Itulah sunnah Rasulullah s.a.w.”

Ustaz mengangguk dan beredar.

Jom tengok video Ustaz Azhar Idrus

22 comments:

nizatus syahida said...

bagus info ni..

Seneorita Baharin said...

nice sharing dear...selalunya org akan tnjuk lambang A, sbb lebih sopan katanya, padahal lambang A tu ajaran Yahudi laknatullah..

Mrs Velentine said...

baru tau.

ejulz said...

xpernah tau pun perkara ni.. kita orang malaysia dari kecik lagi dah diajar gune ibu jari..

mia syaza mansor said...

thanks for sharing dear :)

Remy hazza said...

thanks for informasi nie.....

Farah Waheda Wahid said...

nice sharing dear...

fatin farhanah said...

Good sharing :)

Ena's Palace said...

ohh..yeke? baru tau..selama ni pkir yg A tu adalah yang paling sopan!..huh! salah rupanya!

Nur Atira said...

laa yeke ? baru tau . ingatkan lambang a tu la yang betul

AQ Eyfa said...

slalu org gne yg cara yahudi tu kan..adeiii..tersesat sungguh kan.gud sharing nih

Aziela said...

Nak tanya. Soheh ke maklumat nie? Maksudnya, sumbernya memang asli dan benar ke?

nini said...

saya pun baru tau ni.....dulu2 kalau tunjuk ngan telunjuk tu kurang ajar konon.....padahal....huhu

azifah yazid said...

baru taw... thanks :)

sa mic said...

orang kata lambang A lagi sopan , huhu.. thanks sharing, kalau tak share memang tak tahu lagi ni

C.T.K said...

alamak, kna tukar cara ni...ct dh terbiasa ngan A...itu lah yg diajar dr dulu, huhuhu

Nadia Johari said...

hrp betul nfo ni..kdg2 bnyk ilmu yng diputarbelitkan

421MB02 said...

Ye....betul, nadia, oleh kerana benda ni baru, perlu selidik dulu...

ain diyana said...

tolong selidik dahulu.. sebab takde rujukan yg sahih..

kaji baru sebar kan.

untuk keselamatan kita dunia dan akhirat juga.

wallahualam

mohamad shafik said...

Takot nk follow. Tnpa kesahhihhan . >____<"

Asri Rosdi said...

Kita nak tahu nasnye atau hadith...bagi betul2 confirm

Asri Rosdi said...

Kita nak tahu nasnye atau hadith...bagi betul2 confirm

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com