March 13, 2013

, , ,

Satu Kenaikan Gaji Tahunan 2013 Untuk Semua Kakitangan Awam



Datuk Seri Najib Razak hari ini memaklumkan kerajaan telah bersetuju untuk memberi satu kenaikan gaji tahunan (KGT) kepada semua penjawat awam mulai 1 Julai 2013. Ini bermakna semua penjawat awam akan mendapat kenaikan antara RM80.00 hingga RM320.00 .

Pengumuman mengenai kenaikan gaji tahunan tersebut telah disampaikan pada Majlis Perdana Perkhidmatan Awam ke 13 yang bertemakan ‘Transformasi Perkhidmatan Awam, Merealisasikan Wawasan 2020’ di Putrajaya sebentar tadi.

Datuk Seri Najib berkata, inisiatif yang diumumkan ini adalah sebahagian dari system saran baru yang akan dikenali sebagai Sistem Saraan Transformasi (STI).

Share:

14 Sila Komen:

Noor Atikah Ramli said...

Alhamdulillah :)

Cik Nor said...

untunglah penjawat awam..:)

THE AUTHOR said...

Tahniah warga gomen

Amin A. R said...

tahniah untuk mereka yg dapat... :)

AZRI said...

Habislah lepas ni harga barang naik

Farra Masrom said...

kak uzu , QF nak mintak tolong boleh??knp entry QF tak boleh di baca??bila klik..entry tuh tak de..boleh tolong?? =(

http://impianakumemetikbintang.blogspot.com/

Leeza Dayasari said...

uwaaaaaaa..... senyum riang.

Unknown said...

alhamdulillah :) Rezeki Allah bg :)

NaZiRaH @ Ezyra said...

maaf kalau pendapat ini menyinggung sesetengah pihak, cuma yg terjadi tak la semuanya cuma segelintir sahaja, gaji naik tapi perkhidmatan yg diberikan tak setimpal dengan gaji, kerja malas, layan org awam endah tak endah,waktu rehat pukul 1 pukul 1230 dh lesap, masuk kul 2, 230 baru nmpak batang hidung..kekadang kakitgn kerajaan memberikan perkhidmatan yg sgt mengecewakan.

Unknown said...

Amin tahun depan naik kan lah lagi huhu

diaripink said...

syukur alhamdulillah

Unknown said...

hhhmmm.. no komen..

cik lisa said...

seronok yang dah bekerja tu, hehe

Nadia Johari said...

untungla mereka