✿Baca Entry Yang Lepas✿

Friday, April 26, 2013

Kemalangan Dihadapan Tunang Sehingga Darah Terpercik Ke Bajunya



Kisah yang sungguh menyayat hati apabila kita membaca apabila perempuan kehilangan tunangnnya di depan mata dan malang pula menimpa gadis itu. Berikut adalah kisahnya.

Kawan aku ni seorang salesman kereta, bercinta dgn Seorang anakjutawan di Area Bukit Antarabangsa. Malangnya, percintaan ini ditolak kerana kawan aku ini seorang salesman kereta.

Satu malam, mereka bercadang utk melarikan diri. Selepas berjaya melarikan diri, bapak perempuan ini sedar akan kehilangan anak perempuan kesayangan dan telah membuat laporan polis dan juga telah membuat iklan di akhbar tempatan dgn mengatakan dia akan menerima teman lelakinya itu jika dia balik ke rumah.

Bila mendengar berita ini, perempuan itu balik ke rumahnya di bukit antarabangsa dan keluarga pihak permpuan itu pun menerima lelaki ini dengan seadanya. Enam bulan kemudian, mereka bercadang utk berkahwin dan persiapan utk majis perkahwinan itu sedang disediakan.

Nak dijadikkan cerita, Semasa Lelaki ini pergi membeli KFC di Ampang Point, dia kena langgar kereta di hadapan perempuan tersebut dan keesokan harinya lelaki itu pun dikebumikan. Kejadian ini amatlah menyedihkan perempuan tersebut kerana tinggal beberapa hari sahaja lagi perempuan itu hendak berkahwin dengan lelaki kesayangannya.

Pada satu malam, ibu perempuan ini mendapat mimpi, seorang nenek tua meminta untuk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. Tapi, ibu perempuan tersebut tidak mengendahkannya.

Malam berikutnya, Ayah perempuan tersebut pula menerima mimpi yang sama iaitu seorang nenek tua meminta untuk membersihkan percikan darah di baju pengantin perempuan itu, kalau tidak, sesuatu yang akan buruk akan berlaku. akan tetapi, ayah perempuan tersebut jugak tidak megendahkannya.

Malam ketiga, perempuan itu pula menerima mimpi yang sama sepertiayah dan ibunya dan diceritakan mimpi tersebut kepada kedua ibu dan ayahnya. Dalam ketakutan yang amat sangat, dia pun pergi membasuh baju itu dan macam mana kuat dia basuh pun, darah tetap ada.

Malam keempat, dia mendapat mimpi yang serupa. Seorang nenek tua menyuruh dia membasuh darah itu bersih-bersih dan jika tidak, malang akan menantinya. Bila bangun, perempuan itu pun terus menyental baju tersebut sehingga kain tersebut menjadi haus, akan tetapi, darah itu tetap adaa.

Keesokan harinya, perempuan itu terkejut apabila pintu belakang rumahnya di ketuk bertalu-talu dan muncullah nenek tua tersebut dan perempuan itu pun pengsan. Setelah terbangun dari pengsan, lalu nenek tua itu pun menghulurkan benda yang berwarna biru.

Perempuan itu bertanya kepada nenek tua itu “apa ini…?”
Ini lah Sabun Basuh Dynamo, letak kan sedikit dan kotoran akan hilang…
err..yang ni adalah pakej percubaan aja, kalau nak yang besar, beli kat kedai..hehehehhhhehehehh……”


15 comments:

Harith Iskandar said...

fuhhh tragis sungguh.kompem lekat dlm paler

Siti Aisyah Khalil said...

hishh..terpedaya..ingatkan misteri apa-apa berlaku..kacau betol lah

Kasih Lestari said...

bersungguh2 aku baca...ingatkan citer betul tadi....adoiii...

pwincess yana said...

saya tertipuuuuuuuuu...
adehhhhh

rodiyatul akmar said...

sedihnya ceta ni , tragis sungguh ending dia :'( hahaha

Lissa LaLissa said...

tertipu suudaahhh~ haha akak., mohon copy paste dekat fb yaa., hehe

Nadiah Ashikin said...

Hahahaha.... part last tu memang nak promote..

combi said...

waaaaa..combi bace dengan penuh kecian..last2..waaaa..tipu tipu~

Sukma Haron said...

pergghh...sedih giler baca entry nie ,,,,meleleh peluh baca....huhu

Nurul Zakira said...

tipah tertipu... kena tipu da...

Syuhada Salleh said...

tag uzu..

http://www.syuhadasalleh.my/2013/04/simple-giveaway-by-hanis-masturina.html

marniey zul said...

hahaha, ingat kan sedih yg teramat rupanya, lawak yg teramat. lol

Azhafizah Md Nor said...

tragis menjadi komedi..ish uzu ni ingatkan cerita real..memang real tapi real iklan lah kan :)

Shida Radzuan said...

sengal.wa pn terkono hahaa..dushdushh..

Cik Fie said...

sudah terkena ! hahahaha XD

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com