✿Baca Entry Yang Lepas✿

Thursday, April 25, 2013

Kontroversi : Zain ‘Buat Hal’ Dalam MasterChef Selebriti!



Salah satu kontroversi yang hangat diperkatakan ialah tindakan Zain Saidin yang meninggalkan dapur MCSM2.

Membaca penjelasan Chef Jo di dalam Metro Ahad baru-baru ini, penulisa agak terkedu dengan tingkah laku yang ditunjukkan oleh Zain.



Antara kata-kata Chef Jo:-

Satu sikapnya yang saya perhatikan, apa saja orang cakap, semuanya tidak betul. Saya dikhabarkan, orang produksi turut dimarahinya apabila meminta dia menyalin resepi yang dimasak. Sepanjang terbabit dalam rancangan ini, saya nampak setiap kali apabila ke dapur MCSM2, dia akan ambil epal walaupun ia tidak digunakan dalam resipi. Dia akan makan sedikit dan tinggalkan epal itu. Kadangkala dia sengaja ambil susu di dapur dan minum dan bukan digunakan untuk memasak.

Malah menurut Chef Jo, ada juga kelakuan Zain seperti sengaja mencabar tahap kesabaran barisan juri. Contohnya, apabila Chef Zubir bercakap memberi arahan atau penerangan, dia akan memotong dan memberi alasan.


Tambah Chef Jo lagi:-

Pada saya, Zain cuba menunjukkan satu karakter. Benar seperti apa moto digunakan musim ini, bila dapur panas, watal lain jadi jelas. Sikap ditunjukkan Zain dalam MCSM2 dibimbangi akan beri impak buruk kepada dirinya kerana remaja di luar memandang tinggi keperibadiannya sebagai guru di dalam Oh My English. Pastinya apa yang dibuat Zain tidak bagus pada pandangan penonton yang menyaksikan rancangan realiti masakan ini.

Bagi penulis memang biasa di dalam sesebuah rancangan realiti ada watak yang lain daripada lain. Kalau semua sama, bosan jugaklah kan. Kalau dalam musim pertama, ada Azwan Ali yang menceriakan keadaan. Memang penulis tengok MasterChef time tue pun sebab nak tengok Azwan Ali je.

Mungkin kali ini watak tersebut dibawa oleh Zain. Tak gitu?-mynewshub-

memang biasa di dalam sesebuah rancangan realiti ada watak yang lain daripada lain. Kalau semua sama, bosan jugaklah kan. Kalau dalam musim pertama, ada Azwan Ali yang menceriakan keadaan. Memang Abang Nara tengok MasterChef time tue pun sebab nak tengok Azwan Ali je.

14 comments:

Normi Nieza said...

mcm2 lah zain ni..huhu

aku eryati said...

erm...no komen la dgn si cikgu english ni

Remy hazza said...

true colour dah keluar......

Mizz Aiza said...

zain dah tunjuk siapa dia sebenarnya..

cik didiey said...

kurang berkenan dgn dia dr dulu lg..girlfren dia tu pown sy kurang berkenan..huhu

♥ Wina ♥ said...

adakah zain akan tersingkir tak lama lagi?

jeng jeng jenggg :)

Pn.bayu said...

is that his true color? kang che ta pikir 2 kali nak kawen kang... heheheh

Mrs Velentine said...

ada jer lah dorang ni

fairus mohamad noor said...

x pernah tgk rancangan ni..kt astro kan..umah xde pasang lg..

mawar berduri said...

macam2 perangai artis nie..artis r katakan...

Nurse & Engineer to be said...

hehe.. bia jela :-)

ina said...

ina x suka dgn zain ni..annoying betul..

AyueJean AJ said...

Tak proffessional langsung...

Cik Fie said...

isyh3 :(

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com