✿Baca Entry Yang Lepas✿

Wednesday, April 17, 2013

Pelajar Mengugut Bunuh Cikgu Jika Campur Tangan Urusan Mereka !!

Gambar Hiasan

Kuala Lumpur: Mereka bukan saja memberi amaran kepada ustazah yang mengajar di sekolah supaya jangan campur tangan, malah turut mengugut mahu membunuh wanita berkenaan selepas ditegur kerana melakar tatu di tangan, selain membuat bising di dalam kelas.

Itulah sikap samseng dan kurang ajar dua pelajar lelaki tingkatan dua di sebuah sekolah menengah di ibu kota, sekali gus menyebabkan pihak pengurusan sekolah terpaksa membuat laporan polis ke atas mereka, kelmarin. Sumber polis berkata, dalam kejadian jam 12 tengah hari, ustazah berusia 28 tahun itu pada mulanya menegur kedua-dua pelajar terbabit kerana membuat bising dan mengganggu pembelajaran.

“Teguran ustazah itu mengundang rasa marah dua pelajar terbabit sebelum seorang daripada mereka memarahinya. Berikutan itu, ustazah berkenaan menghampiri seorang daripada pelajar itu sebelum terkejut apabila mendapati ada tatu pada tangannya.

“Ustazah itu memeriksa tangan seorang lagi pelajar dan mendapati dia juga menemui tatu sama di tangan,” katanya.

Menurutnya, ustazah terbabit menegur kedua-dua pelajar berusia 14 tahun itu dengan memberitahu perbuatan mereka salah mengikut ajaran Islam serta peraturan sekolah.

Teguran ustazah itu menyebabkan pelajar terbabit bertambah berang lalu memarahinya serta memberi amaran supaya jangan masuk campur urusan mereka.

“Malah, seorang daripada pelajar terbabit turut mengugut mahu membunuh wanita itu sekiranya terus campur tangan dalam urusan mereka,” katanya.

Menurutnya, menyedari kedua-dua pelajarnya itu sukar dikawal, ustazah terbabit kemudian menghubungi guru disiplin bagi mendapatkan bantuan.

Sumber itu berkata, kedua-dua suspek dibawa ke pejabat sekolah sebelum ustazah terbabit membuat laporan di Balai Polis Salak Selatan, di sini.

“Dalam laporannya, pengadu mendakwa dua pelajar berkenaan menganggotai kumpulan samseng di luar sekolah dan siasatan awal polis juga mendapati seorang daripada mereka pernah disiasat kerana melakukan kesalahan jenayah,” katanya.


13 comments:

Dianaa said...

muda2 lagi perangai dah teruk. tegur sikit melenting.

Aina Areen said...

ya allah, takutnya perangai budak2 sekarang. macam mana laa kan perangai budak yang nanti nanti . ishhh

cik yaya said...

budak zaman sekarang ni memang melampau..
baru je ditegur sampai nak ugut pulak..

isam ismail said...

murid diutamakan, pendidikan kebelakang

hanafi abdullah said...

alahai teruknya zaman sekolah sekarang..macanmana nak ubah mereka

Entri Terkini :9 Petua Sebelum Masuk Kamar Tidur

izyantyPersonalTaste said...

jemput join contest

http://izyanty.blogspot.com/2013/04/giveaway-contest-izyanty-collection-2013.html

Normi Nieza said...

mak aii..gengsternya pelajar zaman skarang..huhu

Farah Waheda Wahid said...

adehhh....daring dan berani betul bebudak zaman sekarang... sapa nak disalahkan ni? ceciter?

Solehah Shamsuddin said...

Xhbis lg pasal dak sekolah. kenapa dgn dak sekolah skrg ni. gangster dlm usia muda. tgur sikit dh mgamuk...

ANa Ahmad said...

cikgu utama kan murid di belakangkan

MarnieyZ said...

angan2 nak jadi lan todak. kesian ustzah tu, takda rasa hormat langsung.

mawar berduri said...

sikap mcm nie jd ikutan budak2 zaman sekarang...

Cik Fie said...

x respect cikgu langsung ! :(

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com