✿Baca Entry Yang Lepas✿

Thursday, April 4, 2013

Pengantin Lelaki 71 Tahun Pengsan Tengok Bakal Isteri !




Seorang lelaki 71 tahun pengsan ketika diakad nikah malam kelmarin sebelum mengaku ia kerana beliau teruja sebaik terpandang wajah bakal isteri.

“Saya terkejut hingga pitam sebaik melihat wajah bakal isteri yang cantik selepas disolek pada majlis akad nikah semalam (kelmarin) .”

“Bagaimanapun, Alhamdulillah majlis itu selesai selepas saya berjaya melafazkan akad nikah kali ketiga,” kata penghuni Rumah Seri Kenangan (RSK) Taman Kemumin, di Kelantan, Idris Laboh, 71, yang bertemu jodoh dengan Rohani Lee Abdullah, 53, juga penghuni RSK .

Idris atau lebih dikenali sebagai Pak Yeh selamat diijabkabulkan dengan Rohani pada jam 5.30 petang kelmarin dan bersanding semalam serta diraikan 117 penghuni dan kakitangan RSK.

Lebih menarik, Rohani bertemu jodoh kali kedua di RSK selepas berkahwin dengan suaminya yang juga penghuni RSK pada 1994. Bagaimanapun, pada 2004, suami pertama Rohani meninggal dunia sebelum bertemu jodoh dengan Idris .Idris yang berasal dari Kampung Pangkal Canggung, Machang, berkata, dia terpikat dengan Rohani selepas ditempatkan di rumah perlindungan itu pada November tahun lalu. 



33 comments:

Nasuha said...

wow...

Ibu Amirul said...

sweetnya

Ecah Shaimi said...

so sweet..

fiza saiza said...

Jodoh pertemuan ditangan Tuhan..
sweet je mereka :)

Solehah Shamsuddin said...

hehe lucu bila baca ni. Alhamdulillah selamat diorang diakad nikahkan :)

AinNawwar said...

sweet je cinta orang tua.hehe

Farah Waheda Wahid said...

he he he....

Sally Samsaiman said...

comel jer... :)

Rieya Ramlee said...

so sweet!!! hahak..lovely couple!!

Normi Nieza said...

muda tu..:)

Shida Radzuan said...

sampai mcm tu seklai hehee :D

ANa Ahmad said...

comel diorang ni

Cik Fie said...

sweet gila ! haha :)

Cik Fie said...

sweet gila ! haha :)

Cik Fie said...

sweet gila ! haha :)

Erna Ana said...

awwwwhhhh, sweet :")

Trish Natasha said...
This comment has been removed by the author.
Trish Natasha said...

Comel je :)

yan shamba said...

hehe..cute :)

Miss Purple said...

hehe, kelakar, papepun semoga pasangan kekal bahagia hingga ke syurga..=)

Ct Noraishah said...

heheh.. :)

Azrul Izam RD said...

Atok power!


| 7 Rahsia Takaful Pendidikan
>> http://takafulpendidikanterbaik.com/

MarnieyZ said...

bila nak nikah, berseri-seri je wajah. :D

syiela said...

so sweet!

Hafizah Alsa said...

hahaha. comel jewww.

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

hoho comel je pak cik tu.. semoga berbahagia

Rosmiza Ali said...

Wah! Cantiknya makcik ani.. Patutla pak yeh pitam pun.. =)

Dkna Abza said...

hehheeee..lawak pon ada gak kes dia nie :)

Meyra John said...

http://meyrajohn.blogspot.com/2013/04/fabuloous-giveaway.html jemput join sini. :)

Wanie Zunidan said...

hehe , comelll :)

Hanif Idrus said...

Kalau Allah dah tentukan jodoh tak kisah umur-umur ini..
Tahniah buat makcik dan pakcik

sa mic said...

waduuh , sweet ! haha

shuhaida saad said...

comelnya pengantin perempuan tu.. :)

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com