✿Baca Entry Yang Lepas✿

Thursday, April 11, 2013

Punca Sebenar Kes Buli Ketua Kelas Di SMK Tun Hussien Onn



Punca sebenar kes buli ketua kelas di SMK Tun Hussein Onn. Menurut laporan, kes tersebut berlaku kerana mangsa yang merupakan ketua kelas membuat laporan kepada cikgu tentang handphone yang dibawa oleh geng terbabit.

Oleh kerana tidak puas hati, geng ini memukul mangsa dengan begitu teruk dan tanpa belas kasihan. Pelajar bernama Munir Ismail merupakan suspek utama kes buli di SMK Tun Hussein Onn. Ini adalah suspek yang memukul pelajar tersebut dalam klip video yang disebarkan.

Kes pukul dalam kelas. Wajar disebarkan hingga mereka yg terlibat dapat ditangkap. Keselamatan anak2 di sekolah harus jadi keutamaan, disiplin tidak boleh dikompromi. 3 org pukul seorang yg dikatakan Ketua Kelas.


Walau apapun alasan, tindakan tersebut adalah salah kerana memukul pelajar lain. Pihak polis telah pun mengambil alih kes buli tersebut dan semoga hukuman setimpal dikenakan kepada pelajar terbabit.

Gambar Munir Ismail Pembuli Atau Suspek Utama

Video di bawah Bukti Menunjukkan Budak2 ini memukul ketua kelas mereka beramai ramai::



Ini pengajaran kpd semua murid sekolah
1. Jangan membuli
2. Kelas tempat belajar bukan gelanggang gusti, 
3. Nak gaduh one by one, jgn jd pengecut, 
4. Kalau buli jgn rakam, kalau rakam jgn upload ke youtube.




13 comments:

Mas Zull said...

assalamualaikum uzu...geramnya tengok ada lagi kejadian yg mcm ni..;)

Aina Areen said...

geram gila tengok video tuh . sakit hati .

MarnieyZ said...

budak2 sekarang ni, entah apa nak jadi dah. Kesian kat ibu bapa mereka.

LiYa HaNiF :: said...

sedih tengok perangai budak2 sekarang nie... :(

Mohamad Khairil said...

tu la...apa nk jadi..?? ni salah siapa? ibubapa?? guru?? hurmm :(

Delimasari said...

bebudak sekarang mana leh tegur -

Normi Nieza said...

mmg jahat glerlah bdak2 nie...huhu

Solehah Shamsuddin said...

menyakitkan hati sungguh bila tngok video camni. diorang ingat hidup boleh bahagia ke lepas pukul camtu? konon lepas geram.huhu

Seneorita Baharin said...

xboleh tgk video tu rasa sakit hati giler kot..grrrr...antar je bdk2 tu kat sekolah juvana nak sgt jadi lan todak kan..grr

Mohd Azizi S said...

layanggg 1kli bru tau.. apa ni pg blsh budak skema.. ayoo.. grrr!

Ika Atiyka said...

ni la ni budak sekolah :/

NEKOARUMI said...

mencemarkan nama sekolah je budak ni.. mesti guru besar dia malu gila apetah lagi ibu bapa dia kan?

Cik Fie said...

isyh3 :(

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com