✿Baca Entry Yang Lepas✿

Monday, May 20, 2013

Misteri Payudara Menjadi Sarang Larva Ulat Akhirnya Terungkai



Ketika itu Susan McKinley baru saja pulang dari ekspedisi di Amerika Selatan, dia merasakan ada rasa aneh di payudara sebelah kirinya, dia tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku keatas payudaranya itu. Dalam fikirannya berharap rasa aneh itu akan hilang dengan sendirinya.
Namun setelah beberapa hari, rasa aneh di payudaranya bukannya hilang malahan berubah menjadi sakit. Dia pun membuat keputusan untuk membuat pemeriksaan doktor. Doktor memberinya antibiotik dan krim khusus tanpa dapat memberi penjelasan kelainan apa yang sedang ditanggungnya. Setelah sekian lama rasa sakitnya tidak juga hilang dan payudaranya terasa semakin panas dan mulai berdarah.

Bagaimanapun rasa sakitnya makin bertambah, ia mulai mencari doktor yang terbaik. Dr.Lynch doktor terbaik itu pun tidak dapat mengesan infeksi apa yang terjadi. Dia meminta Susan untuk mencari temannya seorang ahli dalam bidang dermatologi. Malangnya ahli dermatologi itu sedang makan angin ke luar negara. Susan menunggu selama 2 minggu hingga akhirnya dapat bertemu dermatologist tersebut. Dan kejadian yang membuat bulu roma meremang pun terjadi, ketika Susan diminta membuka bra payudaranya.


Susan terkejut bukan kepalang ! setelah ia membuka bra nya, kelihatan larva ulat tumbuh dan bersarang dalam pori-pori  luka payudaranya. Sesekali mahluk jahat ini masuk dalam pori-pori dan muncul lagi di lubang sebelahnya. Larva ulat ini telah memakan lemak, lapisan kulit dan susu payudaranya ! hingga membuatkan banyak lubang-lubang kecil pada payudaranya ! perghhh…
Berita ini pun terus berkembang menjadi banyak versi yang menakutkan. Dan mungkin anda juga telah terbaca dan melihat nya di akhbar, di laman web ,di video youtube dan juga di Blog-blog yang memang gemar berita sebegini.

Namun Tahukah Anda? Ternyata khabar yang sudah tersebar luas di dunia maya sejak tahun 2003 ini, hanyalah berita dan gambar bohong belaka. Kisah di atas hanyalah palsu dan gambar yang sebenarnya adalah hasil pengolahan kreatif payudara dan biji bunga teratai. Sedangkan nama Susan McKinley sengaja ditambahkan untuk memperkuat pembohongan ini. Demikianlah pendedahan dan keterangan sebenar dari urbanlegends.about.com.

Awas ! Jangan mudah percaya pada berita di dunia maya sebelum cross cHeck ke sumber yang lain.. Namun positifnya berita ini boleh membuatkan para wanita lebih berhati-hati lagi menjaga kebersihan dan kesehatan payudaranya.

20 comments:

najiah shaharain said...

eeei..ya Allah..sgt menakutkn.namun ia tak mustahil betul..dgn izin Allah

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

Setiap kali tgk picture nie mesti tegak bulu roma akak..tak tahu kenapa..huhuhu ;p

ANa Ahmad said...

menggelikan la kalau betul jadi ni hmm...

Cynthia Lee said...

Eeeeee gelinyaaaa kalau tgk gmbr ni selalunyaaa msti rasa geli , hasih kena jaga oh hmm

Acik Riotaro said...

eeiii geli la..

Farah Waheda Wahid said...

gambar ni sekali tengok memang xkan lupa... yuckkie... memang sangat mengerikan... x mo x mo ...x mo tengok lagi dah...

Shakirah Rosli said...

gelinya beremang bila setiap kali tgk pic edit tu astaghfirullah geli3

Normi Nieza said...

moga smuanya tak bnar..huhu

Kila Lala said...

ape2 pun, meremang jugak la bulu roma nie tgk.....

mimi nasir said...

eeee tak kisah la betul ke tak semua ni tapi tetap geli. errrr

Harith Iskandar said...

mmg dh lama xpercaya berita ni sb mbar tu mmg edit nyer.tp mmg ada peristiwa lain yg hampir sama dgn kisah ni.tp berada di belakang badan sbb dia pakai baju lembab.dh kelaur dlm tv, mmg betul2 ulat yg mcm diceritakan.yg tu mmg ngeri sbb betul2 berlaku, cume yg payudara ni je edit& gempak je

Syaz Blackrose said...

mula-mula tengok gambarni dulu percaya gak, tp bila tgk betul2 ada rupa bunga terataipun yer.. tp elok juga, sekurang2nya kita tau nak menjaga kesihatan tubuh kita dengan lebih detail

Ms Fiqstie said...

eee...gelii laa..nii tak tidur malam la nmpaknya..adoi..

siti zawiah said...

meremang bulu roma ..:/

mawar berduri said...

geli tengok..

Nur Azila said...

ada juga yang edit kt tanganlah.. tapi yg kt tangan tu memang tak percaya. sbb paternnya sama je..

dapat positif juga : lepas ni kenalah berjaga2, jgn main pakai je, kena basuh dulu sebelum guna. :d

Nurul Zakira said...

saya pernah tengok videonya... oppss.. ternyata benar. tidak tahu siapa yang merakam. doktor tersebut sedang merawat perempuan yang (seperti di atas). doktor tersebut mengeluarkan larva-larva yang bersarang dalam pori-pori perempuan tersebut. larva tu hidup... geli tengok. tapi betul ke palsu berita ni? jadinya video apa yang saya lihat sebelum ini? saya tak dapat berikan url video tersebut sebab saya sendiri tak ingat saya lihatnya di mana. cuba try cari di youtube atau google.

Iffah said...

astarfiruallahalazim
kesian sungguh susan mckinley kasian kan kawan2 ?

rena itu q said...

Serem sih tpi itu kn cma editan 😏

rena itu q said...

Itu kn cma editan mba 😏

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com