✿Baca Entry Yang Lepas✿

Friday, August 23, 2013

Jehan Miskin & Isteri Dikecam Peminat Memakai Rantai Seakan Salip



Isu artis memakai rantai berbentuk salib memang berlaku di mana-mana. Sebelum ini, pelakon dan penyanyi berbibir seksi, Kilafairy pernah dikritik peminat kerana memuatnaik sekeping gambar dirinya sedang memakai loket berunsurkan lambang salib. 

Terbaru, giliran Jehan Miskin pula dikritik peminat di laman Instagram kerana memuatnaik sekeping gambar dia dan isterinya sedang memakai sepasang rantai yang menyerupai bentuk salib. Gambar tersebut disertakan caption yang berbunyi "J&J. Thank you Thomas Sabo for the gorgeous jewelry #rebelatheart". 

Sebahagian komen-komen yang ditinggalkan peminat meminta pelakon kacak itu berhati-hati dalam soal pemilihan aksesori kerana dikhuatiri akan mempengaruhi pemikirannya sebagai orang Islam. 

Sebagai menjawab kepada kritikan peminat tanpa usul periksa, Jehan menerangkan bahawa loket yang dipakainya bukanlah simbol salib, malah simbol tersebut lebih dikenali sebagai fleur-de-lis ataupun paling mudah ianya boleh dilihat sebagai simbol pasukan pengakap. Buat peminat sekalian, jangan cepat melatah tanpa usul periksa.... 


10 comments:

Ain Syima said...

apa-apa pun lelaki memang tak boleh pakai rantai . .
benda tuu perhiasan wanita je
haram tetap haram
huhuhu

Kuazue Mohd said...

tak mo kata apa...yg pasti buat diri sendiri musti check dulu apa pun...jgn asik tgk org..tgk diri kita terlebih dulu..huhuhu..

Ieka Farhana said...

memang serupa lambang salib takkan sebelum pakai ta fikir dulu .. #TypicalMalaysia

Marou Apple Hijau said...

Jehan tak sengaja kot. biasalah rantai sekarang macam banyak berbentuk salib.
cuma kita je tak endah hal ni


Entry Baru Update : Apabila Ulat Menjadi Super The Avengers

Sukma Haron said...

macam sauh kapal jer rantai tu, tetapi sepatutnya dia lebih prihatin.....

Kisah Si Dairy said...

senang lelaki tak payah la nak pakai aksesori macam tu...

Pn.bayu said...

kalau iye pon... berpada-pada la nak pakai hiasan ..bentuk pengakap ke apa pon... if ko(si jehan) pakai rantai bentuk cross ...kalau orang kritik ko nak cakap itu lambang kat hospital..kat ambulance?? cit... biar miskin pada nama..bukan pada iman... :P

Muhammad Syazwan Norhalik said...

aik, dah sexy pulak bini dia.

m.fauzizi said...

Jgn memfitnah, berdosa. Tp ambil mudah pun x boleh juga. Klu salah, apatah lg soal akidah, wajib kita menegurkan. Sekarang ni mcm2 cara org k!@#r nk pesongkan akidah kita. Zahir x sama,tp....

Cik Fie said...

astaghfirullah .

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com