✿Baca Entry Yang Lepas✿

Friday, August 16, 2013

Telur Siput Menetas Dalam Lutut Budak


California – Seorang budak lelaki berusia empat tahun, Paul Franklin terkejut selepas mendapati bengkak di lututnya sebenarnya mengandungi siput laut.

Menurut ibunya, Rachel, siput itu keluar daripada lutut anaknya itu selepas dia memicit bengkak di bahagian berkenaan.

Pada mulanya, Rachel berkata, dia menyangka bengkak dan luka di berlaku selepas anaknya terjatuh di atas batu ketika mereka sekeluarga berkelah di tepi pantai.

“Selepas membersihkan luka itu dengan antibiotik dan lutut itu dibalut, saya sangkakan ia akan pulih seperti sediakala,’’ katanya.

Namun beberapa minggu kemudian, Paul sekali lagi jatuh ketika bermain ski menyebabkan lututnya itu membengkak dan berasa sakit apabila disentuh.

Doktor memberitahu Rachael bahawa ia merupakan jangkitan kuman dan telah mengambil tisu di bahagian lututnya untuk ujian selain memberikan antibiotik yang lebih kuat.

Hanya selepas ubat itu gagal memberikan kesan, Rachel mengetahui ada sesuatu yang tidak kena dan dia kemudiannya memutuskan untuk memicit bengkak berkenaan bagi mengeluarkan cecair di dalamnya.

“Saya tahu doktor tidak akan berbuat demikian, sebab itu saya perlu melakukannya sendiri,’’ katanya.

Apa yang mengejutkannya ialah selepas lutut Paul dipicit, satu objek kecil telah keluar dari luka itu dan selepas diamati rupanya ia adalah siput kecil.

Rupa-rupanya ketika mereka berkelah di tepi pantai itu, Paul telah terjatuh di atas sarang telur siput berkenaan yang kemudiannya masuk ke dalam luka tersebut.

Menurut Rachel, siput itu kini dipelihara oleh Paul dan dinamakan sebagai Turbo.

10 comments:

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

macam2..hehe

Nurfaezah Abdullah said...

hahaha turbo. best movie ever ^^

puteri airyn said...

Hehe.. betul ke cerita ni?? :-)

Nadya Dyana said...

teringat cite Turbo hehe

siti ZAHARA said...

hee..mcm2kn ..=D

Asma Sah said...

Hahaha ,Turbo - turbo ni macam crita tokyo drift plk .

Zamani Abe said...

Terbang melayang dari blog & mendarat di sini ('',) Salam Ziarah, & jemput ke blog ya : Blogger Sekalian, Tolong Zam Sound Budak Blogger Baru Ni Boleh Tak?

TUrbo? hehe sgt lah jauh mcm langit dgn bumi

Ibu Lala said...

Aduhai...takutnya..

zaza nizam said...

ngee takut dgar..tpi kelakar plak siap bgi nama turbo tu..turbo memang terbaik..

Cik Fie said...

menakutkan =.=

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com