Ranking Alexa Blog Kisah Emas Putih In Malaysia : #503

As-Salam
Gila lama tak buat entry sendiri. Happy pulak 2 3 hari ni sebab ranking alexa uzu dah naik balik.
Beberapa hari tak update, terus jauh ke 800+ ranking. Nasib baik dah naik balik.


Paling tinggi ranking blog uzu kat Malaysia ni, #492 . Susah nak maintain.
Tapi Alhamdulillah dapat jugak blog ni menduduki top 500 in Malaysia.
Thanks for my sweet visitors ! Love u'll. k bye Salam^^

Kerana TualaWanita – Pelajar Mengandung 20 Ekor Anak Tikus


Peringatan yang teramat penting untuk kaum hawa semua…cerita ini dishare oleh seorang sahabat di Fb….
Semoga kita semua mengambil iktibar dari cerita ini…

Kesahihan cerita tak dapat di pastikan namun mungkin boleh di jadikan iktibar dan panduan kepada kita kaum hawa ni…..

Cerita ni sebenarnya dalam bahasa Cina so di translate cerita nie dalam bahasa melayu….Hati-hati bila pakai Tuala wanita..check dulu expired date…Kualiti…dan paling penting kebersihannya…takut2 ada pulak telur binatang dekat atas tuala wanita tu…

Seorang pelajar cina berusia 17 tahun tak taula dr negara mana telah mengalami muntah2 mcm orang mengandung tu la kan ….

Beliau seorang kanak2 miskin dan bapanya pula seorang penjual tuala wanita…disebabkan banyak tuala wanita yang expired,si bapa telah mengagihkan tuala wanita itu untuk dipakai oleh anak dan isterinya..

Almaklumlah kehidupanya yg miskin dan kalau buang tu rasanya satu pembaziran kot pada keluarga mangsa tadi…so anak2 dgn bini dia pon pakaila tuala wanita tu…..
 
lepas maybe beberapa bulan si anak mengalami muntah,loya tekak mcm orang2 mengandung tu…
 
Dengan segera si bapa membawa anak ke hospital untuk diperiksa ape penyakit anaknya..dan doktor memberi jawapan yang mengejutkan bahawa si anak telah mengandung….
 
maka hairanlah si anak..
 
Dia menafikan bahawa dia mengandung kerana dia tidak mempunyai teman lelaki,masih bersekolah dan tidak pernah melakukan hubungan seks..
 
Scan punya scan doktor memberitahu bahawa terdapat 20 ekor anak tikus yang dikandungkan oleh pelajar terbabit…

MUNGKIN KETIKA PERIOD TELUR2 TIKUS TELAH DISENYAWAKAN KOT DAN MASUK KE DALAM OVARI PELAJAR TERSEBUT..MUNGKINNN…..

Doktor terpaksa membuat pembedahan ke atas pelajar tersebut kerana didapati anak2 tikus terbabit telah tumbuh gigi dan dikhuatiri akan memakan kesemua organ dalaman pelajar tersebut….

kesemua doktor sahaja yang berani melakukan pembedahan itu….pelajar terbabit kini disahkan tidak boleh mengandung lg kerana mereka telah mencuci keseluruhan dalaman pelajar tersebut kerana dikhutiri dijangkiti virus tikus yg kotor itu…

P/S : Walau tidak sahih sekalipun….kaum hawa perlu berhati2 dalam soal ini…dan paling penting jagalah kebersihan….

Penyanyi Hattan mendedahkan kisah sebenar kenapa dia menikahi semula bekas isterinya, Arianie


TIDAK ramai yang tahu akan cerita ini. Peristiwa yang berlaku dalam hidupnya pada satu malam, kira-kira tujuh tahun lalu menjadikan penyanyi Memburu Rindu terus-terusan dilanda kasmaran kepada wanita bernama Arianie Mohd. Abidin.

"Selepas dua atau tiga tahun bercerai, aku didatangi mimpi. Mimpi yang indah sekali dan berlaku pada satu malam Jumaat. Aku bermimpi dengan disaksikan oleh arwah ayah aku sendiri. Dalam mimpi itu, aku dan Arianie kembali bernikah. Kami kembali menjadi suami isteri dalam mimpi yang sangat mendamaikan jiwa itu," beritahu Hattan kepada Mega dalam perbualan eksklusif kami, selepas empat hari kembali bergelar suami.

Lalu, mimpi itulah yang memberi kekuatan kepada lelaki yang dilahirkan dengan nama Mohd. Shukri Sahabuddin ini. Mimpi itu kejap dan berbekas di jiwa, menaburkan bunga-bunga semangat untuk kembali memburu cinta wanita itu.

Meskipun mereka telah dipisahkan oleh satu talak pada 2005 (Hattan mengaku lafaz cerai dibuat kerana sifat 'baran' sendiri), Arianie masih ada untuknya. Arinie lah isteri yang akan menjaga makan minum pada hari tuanya dan Arianie juga adalah tulang rusuk yang akan kembali kepada dirinya sebagai tuan pemilik.

"Aku pegang pada mimpi itu sebagai petunjuk Allah. Sebab itu, selepas tiga tahun kami bercerai, aku lebih banyak bertaubat, tinggalkan dunia-dunia kelab malam, kehidupan buruk. Satu persatu aku tinggalkan sebab aku tahu, hal-hal itu antara perkara yang buat Arianie tidak suka," katanya.

Kepada penulis sendiri, Hattan pernah katakan bahawa walau dengan apa cara sekalipun, dia yakin wanita itu akan kembali menjadi miliknya, dengan izin Yang Maha Esa.

"Aku dapat rasa, tidak akan ada perempuan lain yang boleh jaga aku, sama macam Arianie jaga aku. Hanya dia yang faham tentang aku," itu yang diucapkan kira-kira empat atau lima tahun lalu. Ketika itu dia telah kehilangan Arianie hampir lima tahun dan selepas perceraian, Hattan mengakui sukar untuk dia meneruskan hidup tanpa wanita itu di sisi.

"Aku memang hendak kahwin dengan dia balik, aku tak boleh kahwin dengan orang lain. Bila aku hilang dia, baru aku tahu dia sangat bernilai pada hidup aku," katanya lagi dalam perjalanan pulang kami selepas terlibat dalam penganjuran Konsert Pancaindera di Johor Bharu ketika itu.

Sebenarnya hasrat Hattan untuk kembali memiliki Arianie tidak pernah padam. Hari pertama dia melafazkan cerai, detik itu juga dia berpaling daripada rasa amarah dan mahu kembali bersatu dengan Arianie.

Lalu, ketika buat kali keduanya menzahirkan lafaz kembali bernikah dengan wanita yang sama, ada air mata yang deras mengalir di pipi lelaki ini.

Semuanya kerana terkenangkan kembali kepada mimpi yang memberikan kekuatan kepada dirinya untuk mendapatkan semula Arianienya yang telah pergi.

"Ketika mahu berjabat tangan dengan tok kadi, aku teringat kepada mimpi malam Jumaat itu, itulah keajaiban, benda tu yang buat aku menangis. Tak tahu nak cakap apa lagi. Ya Allah, ini dia, inilah dia. Aku tak boleh hendak terang kepada semua orang kenapa aku menangis. Aku menjadi sangat insaf. Tuhan itu satu, Dia Maha Agung dan aku sebak sendirian.

"Melalui mimpi itu, aku tahu, aku sangat sayang dan kasih kepada dia. Tiada tempat untuk orang lain di hati ini, selain dia sebenarnya," katanya yang dalam perbualan kami, turut beberapa kali menjadi sebak tidak keruan.

Hattan dan Arianie kembali bergelar suami isteri pada 15 Ramadan 1434 dengan mas kahwin RM300 tanpa sebarang hantaran lain, di Putrajaya, Rabu lalu.

Bukan tidak ada perempuan lain yang singgah di hatinya sebelum ini. Ada. Malah, Hattan pernah bernikah seketika dengan seorang wanita lain tidak lama dahulu tetapi bercerai hanya selepas dua bulan menjadi suami isteri.

Untuk Arianie pula, pernah bertunang, tetapi terputus di tengah jalan, maka hari ini dia kembali kepada Hattan, lelaki yang telah memberikannya seorang zuriat sebelum ini.

"Masa Arianie bertunang, aku cakap sendiri kepada dia, "Kau takkan bernikah dengan dia, kau akan bernikah dengan aku balik." Arianie marah kepada aku ketika itu, tetapi itu adalah keyakinan aku. Aku pun tidak boleh jadi suami kepada perempuan lain sebab dalam otak aku, tak pernah padam nama Arianie. Asyik teringat kepada Arianie, macam mana aku nak bahagia dengan perempuan lain?" demikian ceritanya dengan nada paling berterus terang.

Hikmah tangguh tunai haji

Hari pertama setelah kembali bergelar isteri, melihat Arianie masuk ke rumah kelamin mereka di Putrajaya, hati lelakinya begitu terkesan.

"Dio masuk rumah den, dio susun balik baju-baju den, hati den pun cair," ketawanya dalam bahasa Negeri Sembilan yang lepas bebas.

Perbualan kami berlangsung selepas empat hari Hattan kembali bergelar suami Arianie. Apa yang mahu dikongsi?

"Aku boleh cakap, hidup aku lebih bermakna. Kami jadi macam dulu-dulu semula, macam baru kahwin. Tetapi kali ini lebih romantik dan cinta kami lagi matang. Semalam kami pergi pasar malam Putrajaya, beli samping aku. Boleh pegang-pegang tangan, peluk-peluk pinggang lagi," katanya.

Hattan juga mengaku, dia pernah membuat keputusan untuk membatalkan hasrat menunaikan ibadah haji pada 2012 meskipun sudah membuat banyak persiapan untuk itu.

"Pada tahun 2012, memang sudah daftar, tetapi tiba-tiba aku tidak jadi pergi. Hati aku kuat mengatakan, aku nak tunggu Arianie untuk pergi buat ibadah Haji bersama-sama sebagai suami isteri.

"Insya Allah, kalau semuanya berjalan lancar, aku akan bawa Arianie dan ibu mertua sekali mengerjakan ibadah haji bila rezeki kami sampai nanti," kata bapa kepada Adam Eiman, 15.

Majlis pernikahan ringkas yang turut disertai dengan majlis berbuka puasa itu dihadiri oleh kira-kira 250 tetamu yang terdiri daripada ahli keluarga, rakan-rakan terdekat serta petugas media

"Nak Tengok Cucu Jumpa Saya Dulu" ~ Farid Kamil



"Nak Tengok Cucu Jumpa Saya Dulu" ~ Farid Kamil | "Kalau ingin jumpa cucu, dia perlu jumpa saya terlebih dahulu" begitulah kata Farid Kamil ketika mengulas tentang hubungannya dengan ibu mertua, Norsiah Ramli.

Tambah Farid Kamil lagi, ada beberapa perkara perlu diselesaikan antara dia dan ibu mertuanya sebelum membenarkan wanita itu bertemu dengan cucu dan anaknya, Diana Danielle.

"Saya risau perkara tidak diingini berlaku, saya tidak berdendam tetapi sekadar melindungi isteri dan anak saya. Saya dapat merasakan ibu mertua saya akan melakukan sesuatu yang tidak diingini kepada mereka.

"Sebelum ini juga banyak cerita negatif tentang kami yang keluar daripada mulut ibu mertua yang menyebabkan saya lebih berhati-hati," katanya.

Farid yang ditemui pada majlis sidang media drama Jodoh Itu Milik Kita pada Isnin lalu. Katanya lagi, Diana Danielle sendiri turut berasa kecewa dengan sikap ibunya yang tidak merestui perkahwinan tersebut.

"Sepanjang Diana berada di Australia saya tidak pernah dengar tentang ibunya telefon atau menghubungi untuk bertanya khabar.

"Apa yang saya lihat Diana sendiri berasa sangat kecewa dengan sikap ibunya yang tidak suka kami berkahwin," ujarnya.

Sebelum ini Farid pernah menyatakan perasaan marah dan kecewa terhadap ibu mertuanya melalui laman sosial twitter peribadinya.

"Nak Tengok Cucu Jumpa Saya Dulu" ~ Farid Kamil

Dalam pada itu, bercerita tentang kelahiran anak sulungnya pada 2 Julai lalu, Farid berkata dia tidak dapat mengambarkan perasaannya bergelar bapa.

"Saya sukar untuk mengambarkan perasaan saya yang gembira, banga, sedih yang bercampur baur ketika melihat bayi lelaki itu.

"Buat masa ini kami belum memberi nama dan belum pun mendaftarkan kelahiran bayi ini lagi kerana tidak digalakkan untuk membuat proses tersebut di sana," katanya.

Farid berkata, proses tersebut akan dilakukan di Malaysia selepas mereka pulang bagi menyambut Hari Raya Aidilfitri ini.

Dalam pada itu, Farid berkata isterinya berada dalam keadaan sihat selepas bersalin dan masih berada dalam pantang.

"Diana sihat cuma selepas bersalin dia lebih emosi dan bersikap "mother blues" iaitu terlalu melindungi anaknya.

"Saya sendiri tidak dibenarkan memegambil bayi itu terlalu lama dan sentiasa takut orang ambik anaknya," katanya.

Kisah Tauladan : Hanya Kerana Sedekah 10 Sen


“Adik payung ni berapa harga?” tanya ku kepada adik penjaga gerai.

“Satu RM14.90 kak” jawabnya.

“ok lah akak nak beli satu yang ini” sambil tangan ku memegang payung berwarna hijau. Lalu 2 keping note merah kuhulurkan kepadanya, dan baki RM5.10 dihulurkan kembali kepada ku,namun aku kembalikan 10sen (sekupang dalam bahasa utaranya) kepadanya.

“Ambillah dik akak sedekah sekupang ni”. Bagiku yang penting aku dapat payung untuk mengambil anakku dari kelas mengaji al-quran. kebetulan tanpa ku sangka hujan turun mencurah-curah hari itu.

Selepas mengambil anak, aku bercadang untuk ke gerai seberang jalan untuk membeli makanan tengah hari, namun dijadikan cerita gerai makanan tersebut ditutup kepada orang ramai kerana para pekerjanya sibuk menyiapkan tempahan.

Sesampai aku di hadapan gerai makanan tersebut, seorang pekerja menyapa ku, “kak kita tak buka untuk hari ini, tapi bos saya kata kalau akak nak beli jugak menu yang sama dengan tempahan ada lebihan”.

Salah seorang pekerja di situ bertanya kepadaku.

“Lauk asam pedas ikan parang, sayur kacang goreng dan sambal belacan saja menunya.” Dia memberitahu

“Hmm Bolehlah dik, bungkus dua”, kata ku.

Setelah bungkusan bertukar tangan lalu kutanyakan berapa harganya.

“Kak, bos saya kata tak payah bayar dia sedekahkan makanan ini untuk akak dan anak akak”. Terpana aku seketika, Alhamdullillah rezeki bisik hatiku.

Sepanjang perjalannan balik peristiwa itu bermain-main dibenak fikiran ku. Pelbagai persoalan yang timbul, mungkinkkah kerana sedekah sekupang ku Allah gandakan balasannya dan ia dibayar tunai. Subhanallah…Alhamdullillah… Nikmat apa yang hendak didustakan lagi?

Aku teringat pada sabda junjungan yang pernah ku baca di laman rasmi Jabatan Kemajuan Islam dulu. Sesungguhnya Rasulullah SAW telah bersabda :

“Harta tidak akan berkurang dengan sedekah. Dan seorang hamba yang pemaaf pasti akan Allah tambahkan kewibawaan baginya” (Hadis Riwayat Muslim)

Sedekah ini umpama pelaburan jangka panjang (long term investment) kerana Allah telah menjanjikan Lima kebaikan di dunia dan lima kebaikan di Akhirat iaitu;

5 kebaikan di dunia
  1. Menyucikan harta
  2. Menyucikan badan
  3. Menolak bala dan penyakit
  4. Mengembirakan orang miskin dan mengembirakan orang mukmin
  5. Diberi keberkatan keatas hartanya dan diluaskan Allah rezekinya

Manakala 5 kebaikan di Akhirat pula ialah :
  1. DinaungkanAllah orang yang bersedekah di hari Qiamat ketika sangat panas
  2. Ringan hisabnya
  3. Berat timbangannya (amalan) diakhirat
  4. Mudah melalui titian siratal-mustaqim
  5. Bertambah darjatnya di dalam syurga Apa yang aku pelajari dari peristiwa ini untuk bersedekah tidak memerlukan wang atau harta yang banyak sebagaimana Sabda Rasulullah SAW :


“Bersedekahlah kamu sekalian, meskipun dengan hanya sebiji tamar, sesungguhnya sedekah itu dapat memenuhi keperluan orang yang lapar dan menghapuskan kesalahan, sebagaimana air dapat memadamkan api” (Hadis Riwayat Imam Ahmad)

Paling penting hati kita mestilah melakukan dengan ikhlas kerana Allah. Peristiwa yang telah aku lalui itu betul-betul membekas dihati kerana sedekah sekupang aku dapat makanan untuk dua orang.

Sesungguhnya bersedekah itu indah, ayuh sahabat sekalian marilah kita membanyakkan sedekah kerana Allah.

sumber : iluvislam

Mengejutkan…! Adik Nawal Dikatakan Memang Sering Ditinggalkan Ibunya Dalam Kereta!


SIASATAN kes kematian adik Nawal Iris Samsudin, tiga tahun yang meninggal dunia setelah ditinggalkan bersendirian di dalam kereta baru-baru ini membawa kepada penemuan yang mengejutkan!
Akhbar Malay Mail mendedahkan adik Nawal Iris sering ditinggalkan di dalam Perodua Myvi milik ibunya yang ditempatkan bertentangan dengan bangunan utama sekolah selama berjam-jam lamanya hingga ibunya selesai bermesyuarat atau mengajar.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, ACP Yahaya Ramli yang mengesahkan dakwaan tersebut berkata,  kenyataan-kenyataan yang diambil dari guru-guru SMK USJ4 menunjukkan bahawa kanak-kanak tersebut sering dibawa ke sekolah dan dibiarkan bermain di kawasan sekolah secara berseorangan.

Yahaya menambah, guru dan staf di sekolah tersebut sering mendapati bahawa kanak-kanak tersebut ditinggalkan dalam kereta dengan cermin yang diturunkan, berlegar-legar di kawasan tempat letak kereta atau duduk bersendirian di bangku.

Pihak polis telah mengambil kenyataan ibu bapa Nawal Isnin lalu. ‘Penemuan’ ini didapati bercanggah dengan komen yang diberikan oleh pihak pengawal keselamatan sekolah pada minggu lalu di mana mereka menyatakan bahawa mereka tidak pernah melihat kanak-kanak tersebut.

Kertas siasatan bagi kes itu kini dalam poses untuk dikemukakan kepada Timbalan Pendakwa Raya.
Pada 18 Julai lalu, Nawal meninggal dunia selepas ditinggalkan di dalam kereta dari jam 11 pagi hingga 5.30 petang.

Nawal meninggal dunia di klinik berdekatan dan bedah siasat mengesahkan ia berpunca dari strok haba.

Alhamdulillah. Kakak Kepada Dato' Siti Nurhaliza, Saida Taruddin Kini Bertudung

Alhamdulillah, Ramadhan ini menyaksikan satu lagi penghijrahan daripada penyanyi dan kakak kepada Dato’ Siti Nurhaliza iaitu Saida telah mula bertudung bermula 16 Ramadhan yang lalu.

Berita itu disahkan sendiri oleh kakak ipar Saida yang juga pengurus Siti Nurhaliza, Rozi melalui akaun Instagram miliknya.

“Masuk opis hari ni, terpercik cahaya dari bilik sebelah..ingatkan ada lentera timur..rupanya lentera Kuala Lipis. Cahayanya terpantul membelah dinding..hehe. Penghijrahan 16 Ramadhan yg manis. @saidatarudin,” tulisnya sambil memuat naik foto Saida yang ayu mengenakan tudung.








Doa : Jodoh


Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang……

Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan…
Dia milikku, tercipta buatku…
Satukanlah hatinya dengan hatiku…
Titipkanlah kebahagiaan antara kami…
Kukuhkanlah ukhwah Islamiyah kami…
Agar kemesraan itu abadi… 
Ya Allah…
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi…
Seiringkanlah kami melayari hidup ini…
Ke tepian yang sejahtera dan abadi…
Istiqamahkanlah kami ya Allah…
Demi meneruskan perjuangan kami dalam medan dakwah yang penuh cabaran ini… 
Jika ikatan yang Engkau tentukan ini…
Adalah satu pemangkin bagi kami… 
Untuk menyambung rangkaian mata-mata rantai…
Penerus perjuangan yang tidak akan terhenti ini…
Maka jodohkanlah kami…
Moga putra-putri kami bisa menjadi muslimin dan muslimat…
Pendokong jamaah… 
Penggerak gerakan Islamiyah… 
Tetapi ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan…
Dia bukan milikku…
Bawalah dia jauh dari pandanganku…
Luputkanlah dia dari ingatanku…
Dan peliharakanlah aku dari kekecewaan…
Jika aku gagal menagkis kekecewaan itu…
Pelihara dan mantapkankanlah imanku…
Moga kekecewaan itu tidak menggugat gerak kerja Jamaahku… 
Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan…
Menolak bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja yang merah…
Agarku sentiasa tenang…
Walaupun tanpa bersama dengannya…
Ya Allah yang tercinta…
Pasrahkan aku dengan takdir-Mu…
Aku redha dengan segala ketentuan dari-Mu…
Inilah ujian pentarbiyahan buatku… 
Sesungguhkan apa yang telah Engkau takdirkan…
Adalah yang terbaik untukku…
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui…
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini… 
Ya Allah…
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaanku…
Di dunia dan akhirat…
Dengarkanlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini…
Janganlah engkau biarkan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat…
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran… 
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan sefikrah yang beriman…
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…
Sama-sama dapat terus bergerak di dalam Jamaah Islam…
Andainya sudah ditakdirkan buatku…
Pendokong Jemaah bukan jodohku…
Mantapkanlah tarbiyahku…
Agar aku mampu membawanya bersama melalui liku perjuangan ini…
Sama-sama berusaha mendaulatkan Islam…
Ke jalan yang Engkau redhai…
Dan kurniakanlah padaku keturunan soleh dan solehah…
Yang pastinya menjadi aset utama penegak syiar agama-Mu… 
Ya Allah …
Redhakanlah perjuangan kami…
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat…
Dan peliharakanlah kami dari azab api Neraka…

Ameen…ameen Ya Rabbal a’lameen

Cara Bayar Zakat Fitrah Melalui SMS

Syarikat telekomunikasi Digi telah menyediakan kemudahan kepada pengguna untuk membayar zakat menggunakan sistem pesanan ringkas (SMS). Hanya empat negeri sahaja yang diberikan kemudahan untuk melakukan pembayaran zakat guna SMS iaitu Selangor, Sabah, Melaka dan Perlis. Berikut adalah cara pembayaran zakat melalui Digi SMS.

Cara Bayar Zakat Fitrah 2013 Guna Digi SMS

SMS FITRAH to 2000 untuk bayar Zakat Fitrah


Alhamdulillah. Niat nak bayar zakat sebab uzu dah kerja, so cara ni memang sedang dan mudah.
Janji hasil dari topup DiGi tu hasil duit kita.. Korang dah bayar zakat? Hehe

Anak Yang Dilahirkan Cacat Menjadi Cantik Bila Dewasa






"Dayana & Wan Sakinah Sudah Berbaik" - Ashraf Muslim



Selepas melangsungkan perkahwinan kedua dengan Wan Sakinah di Thailand pada 7 Julai yang lalu, Ashraf Muslim telah tampil mengadakan sidang media petang tadi. Sewaktu ditemu bual Ashraf menjelaskan dia mengambil tindakan berdiam diri selama ini dan mahu tampil sekarang kerana terlalu banyak spekulasi yang boleh menjatuhkan maruah dia, isteri-isteri dan keluarga kesemua pihak. 

Ashraf menegaskan bahawa Dayana tidak pernah minta untuk dilepaskan malah dia juga sayangkan kedua isteri dan keluarga mereka.

Ketika ditanya tentang hubungan isteri-isterinya Ashraf menjawab, "Alhamdulillah hubungan Dayana dan Sakinah ok." (ketika sidang media berlangsung Ashraf menerangkan Dayana dan Sakinah sedang keluar bersama-sama). 

Ditanya lagi mengapakah dia memilih untuk berpoligami, Ashraf terus menerangkan;

"Sebelum saya mengambil keputusan untuk berkahwin lagi saya sudah bertanya dan meminta nasihat dengan pelbagai pihak termasuklah ustaz, pakar kaunseling dan ramai lagi. 

"Saya terdetik nak berkahwin, sebab itu ambil  keputusan bernikah di luar negara. Kami bukan kahwin lari sebab keluarga saya dan keluarga Sakinah ada sekali masa kami nikah."   

Ashraf juga memohon maaf di atas segala yang terjadi kepada semua pihak terutamanya kepada isteri-isterinya, keluarganya dan juga keluarga isteri-isterinya dan juga para peminat. 

"Sekarang ini saya masih dalam proses memujuk dan redakan keadaan. Saya mahu mohon maaf dari semua pihak. Insya-Allah jika segalanya sudah reda saya akan buat kenduri doa selamat," kata Ashraf yang mengakui kesilapannya.

"Saya berharap peminat doakan yang terbaik buat perkahwinan saya. Saya juga berharap lagi janganlah aibkan kami dan saya juga mahu menjalani kehidupan yang terbaik selepas ini. Saya sayang semuanya dan jika selepas ini ditawarkan untuk sesi fotografi saya akan bawa kedua-dua isteri bersama," sambung Ashraf yang turut menafikan puisi yang tersebar di laman sosial yang didakwa hasil nukilan Dayana adalah tidak benar dan ditulis oleh pihak lain.  

[Ngeri] Gambar Buaya Gergasi Kuala Selangor









Senarai Pemenang GA Ramadhan Raya by Emas Putih



Senarai peserta boleh semak kat sini --> KLIK

1. Top Referral RM50
Mialiana.com
 - 6

2. Duit Raya RM50 x 1
Fuh.my
- 236

3. Duit Raya RM50 x 1

4. Duit Raya RM50 x 1

5. Duit Raya RM50 x 1
Eizzyana
- 38

5. Topup RM5 x 20
Emas Putih
- 74
- 199
- 126
- 89
- 109
- 52
- 170
- 124
- 206
- 229
- 154
- 123
- 280
- 35
- 258
- 341
- 102
- 337
- 269
- 216

6. Topup RM10 x 2
Amirul Aslam
- 96
- 211

7. Telekung Berwarna x 1
Dua Qaseh
- 17

8. Tasbih Digital x 3
- 323
- 304
- 9

9. Kasut Wedges (Saiz 5) x 1 

10. Cardigan Printed x 3
Epa Fazwin
- 176
- 33
- 238

11. Stencil DIY x 15 
- 3
- 167
- 197
- 116
- 221
- 72
- 104
- 297
- 127
- 67
- 194
- 196
- 328
- 266
- 156

12. Shawl + Trial Pack Collagen + Yogurt Drink  x 10
Fiey Ahmad
- 327
- 55
- 276
- 8
- 296
- 140
- 141
- 87
- 115
- 301

13. Peplum Dress x 1

14. Shawl + Inner Neck x 1
Syan Neesa
- 190

15.Tudung Akel Bindang 60 x 5
Haryati Juning Ariffin
- 191
- 163
- 133
- 231
- 331

16. Tshirt Lelaki/Perempuan x 2 (gambar contoh)
- 12
- 59

17. Perfume x 2 *boleh pakai solat*
Sha Dhira San
- 317
- 103

18. Eyeliner + Kad Raya + Keychain x 1

19. Keronsang + Bookmark x 5
Shida Radzuan
- 186
- 101
- 173.
- 119
- 262

20. Novel x 2
Farhan Choco
- 334
- 239

22. Al-Quran/Terjemahan x 5
Emas Putih
- 1
- 277
- 29
- 164
- 270

23. Kain Pasang x 1
- 21

Tahniah kepada pemenang !! Dan yang tak menang tu boleh cuba lagi k.
Semua pemenang sila hantar details korang ke sponser di senarai hadiah masing-II.

Untuk barangan pos :
Nama :
Link GA :
Alamat :
No telefon :

Untuk Topup :
Nama :
Link GA :
Jenis Kad Prabayar : (Digi/Cel/Maxis)

*Tempoh menuntut hadiah hanya SEMINGGU dari tarih hari ini (1 OGOS 2013)*


Penjawat Awam Dapat Bonus Hari Raya RM500 31 Julai 2013


Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan Bayaran Bantuan Khas Kewangan RM500 sebagai persiapan hari raya kepada penjawat awam bagi Gred 1 hingga Gred 54. Perdana Menteri turut mengumumkan Bayaran Bantuan Khas Kewangan RM250 kepada 660,000 pesara kerajaan bagi menghargai jasa bakti mereka. Katanya pembayaran bagi bantuan khas itu akan dibuat pada 31 Julai ini. Bayaran Bantuan Khas Kewangan kepada penjawat awam dan pesara kerajaan itu masing-masing membabitkan peruntukan kewangan RM670 juta dan RM165 juta, katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Di samping bayaran bantuan khas itu, penjawat awam menikmati dua Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) pada tahun ini, katanya. “Pertama, kenaikan gaji tahunan biasa dan kedua adalah pemberian faedah pemindahan gaji yang diawalkan bersamaan dengan amaun 1KGT mengikut gred gaji masing-masing yang akan diterima esok, sebagaimana yang diumumkan oleh saya dalam Majlis Perdana Perkhidmatan Awam (MAPPA) ke-13,” katanya.

Najib berkata langkah itu berikutan kajian penambahbaikan skim perkhidmatan dan pembetulan struktur gaji yang akan diselesaikan pada Disember ini dalam Sistem Saraan Transformatif. Katanya, pembayaran KGT ini melibatkan peruntukan kewangan RM1.3 bilion bagi 1.4 juta penjawat awam bagi tempoh enam bulan atau RM3.9 bilion untuk setahun. “Faedah ini akan diperoleh sepanjang tempoh perkhidmatan. Mereka juga akan menerima faedah pencen yang lebih tinggi berikutan kenaikan dua KGT pada tahun ini,” katanya. Najib berkata kerajaan memperuntukkan RM4.7 bilion bagi pembayaran KGT dan Bayaran Bantuan Khas Kerajaan bagi penjawat awam dan pesara bagi membantu meringankan beban kewangan bagi persiapan hari raya.

[Gambar] Hattan Dan Arianie Sah Bergelar Suami Isteri Kembali



[Gambar] Hattan Dan Arianie Sah Bergelar Suami Isteri Kembali | Petang semalam, bertempat di Marriott Putrajaya, Datuk Hattan telah selamat mendirikan rumah tangga dengan Arianie Mohd. Abidin yang juga merupakan bekas isterinya.

Datin Arianie Abidin yang terbuka hatinya untuk menerima kembali suaminya itu selepas bercerai pada 2005 tersentuh dengan kesungguhan lelaki itu menambat kembali hatinya sejak sembilan tahun lalu.

Menurut Arianie, 42, walaupun mengambil masa yang lama untuk kembali sebagai suami isteri namun dia menganggap ia sebagai ketentuan Allah selain perpisahan itu banyak mengajar mereka tentang erti kehidupan.


"Kesungguhannya untuk memikat hati saya sejak sembilan tahun lalu akhirnya menyentuh hati saya walaupun saya mengambil masa yang lama untuk menerimanya semula.

"Bak kata pepatah kalau sudah jodoh tidak akan ke mana-mana dan saya berharap ia akan berkekalan sehingga akhir hayat kami," katanya ketika ditemui selepas majlis akad nikah yang berlangsung di Hotel Marriot Putrajaya di sini, Rabu.


Hattan dan Arianie sah bergelar suami isteri dengan dua kali lafaz dalam majlis pernikahan serba sederhana yang dihadiri kira-kira 200 tetamu.

Hattan atau nama sebenarnya Mohd Shukri Sahabuddin, 49, dan Arianie dinikahkan oleh Penolong Pendaftar Nikah Cerai dan Rujuk Putrajaya, Abdul Halim Mat Isa pada pukul 6 petang semalam. Ia adalah perkahwinan ketiga buat Hattan dan kali kedua dengan Arianie.


Pasangan itu pernah berkahwin pada 17 Disember 1996 sebelum bercerai talak satu secara rasmi pada 10 Mac 2005 di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya, Selangor.

Hasil perkahwinan lalu, mereka dikurniakan seorang anak lelaki Adam Eiman yang sekarang berusia 15 tahun. Penyanyi dari Seri Menanti, Negeri Sembilan itu juga pernah berkahwin untuk kali kedua dengan Noorfarashikin Othman pada 11 November 2011 tetapi berpisah dua bulan kemudian.


Dalam perkembangan sama, Hattan berkata, beliau bersyukur kerana doanya untuk bersatu dengan Arianie akhirnya termakbul. Tambah Hattan, mereka memilih untuk disatukan pada bulan Ramadan kerana mahu mengambil keberkatan bulan mulia umat Islam itu.



"Sukar saya nak gambarkan dengan kata-kata kegembiraan saya kerana doa saya selama bertahun-tahun akhirnya termakbul.

"Sampai saya tersasul semasa akad nikah kerana berasa sebak dan gembira pada masa sama," katanya.

Dalam perkembangan sama, anak tunggal pasangan itu melahirkan rasa gembira dengan penyatuan kedua ibu bapanya.

Kata Adam, walaupun sudah terbiasa tinggal berasingan dengan mereka dia bagaimanapun tidak sabar untuk memulakan kehidupan baru dalam sebuah keluarga.


"Saya sebenarnya tidak tahu ibu dan ayah akan berkahwin semula. Dapat tahu pun menerusi laporan akhbar dan apabila mereka bawa saya untuk membeli cincin kahwin.

"Saya bersyukur dengan penyatuan mereka dan berharap akan mendapat seorang adik selepas ini," katanya.

Sementara itu, Hattan dan Arianie tidak merancang untuk mendapatkan cahaya mata buat masa ini namun tidak menolak sekiranya dikurniakan Allah.


Pasangan itu juga memberitahu akan membawa anak mereka bercuti ke London hujung tahun ini selain tidak sabar untuk berhari raya sebagai keluarga.


Bonus Raya Kakitangan Awam 2013

PUTRAJAYA: Sebanyak 1.27 juta kakitangan awam akan mendapat duit raya apabila kerajaan mengumumkan bonus setengah bulan gaji atau minimum RM500 yang dibayar pada pertengahan bulan ini.

Selain itu, kerajaan mengumumkan berita gembira untuk 590,000 pesara kerajaan yang akan menerima Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500.
Ia diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam sebagai menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara. Pembayaran bonus dan Bayaran Khas Kewangan itu membabitkan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2 bilion.

“Kerajaan berharap ia meringankan beban penjawat awam dan pesara kerajaan serta membantu mereka membuat persediaan menyambut Aidilfitri.

Ini menunjukkan kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajikan penjawat awam dan pesara kerajaan. Pemberian ini juga penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam,” katanya.

Umat Islam dijangka menyambut Aidilfitri pada 30 Ogos ini. Ini adalah kali ketiga berturut-turut penjawat awam dan pesara mendapat duit raya. Pada tahun lalu dan 2009, kerajaan memberikan Bantuan Khas Kewangan kepada kedua-dua kumpulan itu sebelum 1 Syawal.

Kali terakhir kerajaan membayar bonus sebulan gaji atau minimum RM1,000 kepada penjawat awam adalah pada September dan Disember 2008.
Sementara itu, Najib yang bercuti sejak 1 Ogos lalu selepas menjalani pembedahan ‘Arthoscopic’ di lutut kiri memulakan tugasnya pagi semalam.

Beliau yang tiba di pejabatnya di bangunan Perdana Putra kira-kira jam 9.40 pagi kelihatan ceria dan sihat sebelum mempengerusikan Mesyuarat Majlis Ekonomi Negara.

Dalam satu kenyataan, Pejabat Perdana Menteri berkata, Najib dibenarkan bertugas selepas doktor berpuas hati dengan proses penyembuhannya.

Kecederaan lama Perdana Menteri berulang selepas menendang bola ketika merasmikan pertandingan futsal di Himpunan Sejuta Belia di Putrajaya pada Mei lalu. Bagaimanapun, doktor menasihatkan beliau mengehadkan aktiviti harian pada waktu ini sehingga pulih sepenuhnya.

Selain melaksanakan tugas pejabatnya, Perdana Menteri hadir pada majlis berbuka puasa bersama anggota Kabinet di kediaman rasminya di Seri Perdana petang semalam.

Senarai Peserta GA Ramadhan Raya by Emas Putih


Nak join? Tekan banner di atas. 24/7/13 jam 11:59 malam TAMAT

*Peserta No.1 - No.80 , sila follow blog ini Dua Qaseh *
  1. http://www.mhakimfaiz.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  2. http://www.fatindiana.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  3. http://www.syuhadasalleh.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  4. http://cyanxkamo.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  5. http://diarikuwaniesyazwani.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  6. http://www.fizgraphic.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  7. http://www.mohdzuhri.com/2013/07/giveaway-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  8. http://rishyt.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  9. http://sukasukianiss.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  10. http://rienna-mishcandy.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  11. http://www.duniashida.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  12. http://www.paly.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  13. http://join-too.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  14. http://ikalib.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  15. http://storyofsnh.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  16. http://ifahpunyalifestory.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  17. http://schamanking.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  18. http://diebadhie.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  19. http://annurgiveaway.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  20. http://aimlesstalkt.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  21. http://eyannfletcher.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  22. http://sweetmissfifi.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  23. http://najihah90.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  24. http://maszull.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  25. http://tampawan.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  26. http://kiraspeed22.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  27. http://farahannur.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  28. http://shuperpenguin.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  29. http://www.mialiana.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  30. http://www.cikfie.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  31. http://www.ciksiti.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  32. http://dreaminglovers.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  33. http://blogprincessshin.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  34. http://www.ieyzartdsyahieyr92.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  35. http://nooramyma.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  36. http://sabghina.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  37. http://akusukaketawa.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  38. http://www.qaleshyaumairah.com/2013/07/giveaway-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  39. http://shalmilanadya.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  40. http://mahiraridzuan.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  41. http://cadburyhana94.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  42. http://hairuliza-anakku.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  43. http://ynarazali.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  44. http://whenmyhandsmeetthekeybroad.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  45. http://worldlynda.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  46. http://cahayasirius.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  47. http://rabiatul-adawiyahcute.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  48. http://sallysamsaiman.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  49. http://setiasmile.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  50. http://luvizzda93.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  51. http://anisakmal.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  52. http://sericullen.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  53. http://dramaticyang.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  54. http://yayaohhleealoyy.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  55. http://chocolatesunshinedanbo.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  56. http://sallyyatiey.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  57. http://inihidupaku-sharifahsyahirah.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  58. http://anewdaaay.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  59. http://syahirayusuff07.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-by-emas-putih.html
  60. http://www.hakimiputra.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  61. http://ima-hanasu.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  62. http://aku-dan-giveaway.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  63. http://ordinaryalyaa.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  64. http://secretofshaila.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  65. http://cutelikebee.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  66. http://sicomotizati.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  67. http://xanisnuradibahx.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  68. http://farispunyabelog.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  69. http://ciktietieee.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  70. http://ainnajihapunyeblog.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  71. http://tengku-boyz.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  72. http://afikamohdsyafrizon.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  73. http://www.rohayahsinaro.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  74. http://anginsbayu.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-raya-by-emas-puith.html
  75. http://sweet7cupcakes.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  76. http://hanazaty.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  77. http://yongatira.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  78. http://www.myraasecret.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  79. http://sweetsour93.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  80. http://akuvsdiashadhira.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  81. http://hanifmenhad.blogspot.com/2013/07/GA-RAMADHAN-RAYA-EMAS-PUTIH.html
  82. http://kisahhatiekah.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  83. http://inameowmew.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  84. http://www.ayuinsyirah.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  85. http://mylifesinglesimplecoupletrouble.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  86. http://nabilamedan-taipmenaip.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  87. http://www.dearxila.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  88. http://keyranazleen.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  89. http://iloveyouforevernafter.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  90. http://cikmiaww.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  91. http://twentysep.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  92. http://nora-norasyimahsaifullahoifficialblog.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  93. http://aimisyafiqahsuhaimi.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  94. http://nycqhy.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  95. http://syazwanieafandi.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  96. http://ga-contestdansegmen.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  97. http://aliyahussin.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  98. http://bondaqalish.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  99. http://princessnuruld.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  100. http://zazanizam.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  101. http://cikimannabila93.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  102. http://borakborakzero.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  103. http://kampung-kameq.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  104. http://www.ahmad-amiruddin.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  105. http://www.pinkizluv.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih/
  106. http://atiqah-amelyaa.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  107. http://www.misznadea.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  108. http://st0ryab0utprincess.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  109. http://lalazarryn.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  110. http://wafaqilah.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  111. http://nasuhanass.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  112. http://nanitheawesome.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  113. http://dunia-iekafarhana.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  114. http://ceritahatikuu.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  115. http://nickanieys.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  116. http://amirahamer.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  117. http://sitinurazwanizalife.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  118. http://bellabulat.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  119. http://anis-tikah.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  120. http://sayasyiera.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  121. http://syasya-husnina.blogspot.com/2013/07/giveaway-raamadhan-raya-by-emas-putih.html
  122. http://walkstatic.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  123. http://dhyeahana.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  124. http://cikkiwis.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  125. http://yayaaaank.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  126. http://ebob-dawesome.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  127. http://afiqah-alias.blogspot.com/p/giveaway-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  128. http://kisahakudanalammaya.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  129. http://kisahsidairy.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  130. http://currentemotion.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  131. http://www.nazlyizan.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  132. http://arinalola.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  133. http://belogkalerpurple.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  134. http://www.nooratikahramli.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  135. http://25april2011.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  136. http://peloporpropaganda.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  137. http://diarisedetiklebihfarisha.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  138. http://imaneeda.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  139. http://solehahshamsuddin.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  140. http://studioous.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  141. http://asma-sah.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  142. http://darlingninie-cgl.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  143. http://asyikin-ga.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  144. http://stuffyies.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  145. http://maisarahmyblog.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  146. http://misspinky23.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  147. http://husaini-apple.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  148. http://ceritamayapersada.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  149. http://www.nurzulaihaziz.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  150. http://diariesgadhissepet.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  151. http://nazirahnyerr.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  152. http://superpapaya.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  153. http://jijahcomey.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  154. http://shuhaidasaad.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  155. http://pandacarolina.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  156. http://fiqansz.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  157. http://tieysmilez.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  158. http://www.wanynaziar.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  159. http://vaneelea.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  160. http://rimaalliq.com/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih/
  161. http://www.linazlina.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  162. http://yoitsscha.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  163. http://cudlybaby.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  164. http://sayangsyeeda.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih_13.html
  165. http://www.jajasutera.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  166. http://akumira93.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  167. http://preciousloveasfa.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  168. http://dewqracintakita.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  169. http://pinkitusweet.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  170. http://vaneelea.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  171. http://fifiy-fitrianiee.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-by-emas-putih.html
  172. http://yuyuiiajer.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  173. http://yuyuiiajer.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  174. http://yayaomeyy.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  175. http://atynnnnns.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  176. http://inspiritdays.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  177. http://cikpensil.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  178. http://mycadburychocolateblog.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  179. http://nurulnadhirahnorsalim.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  180. http://pinkygorgeoous.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  181. http://queenamylia.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  182. http://ikinomot.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih_13.html
  183. http://ikhmals.blogspot.com/2013/07/menang-duit-raya.html
  184. http://fifahsubuki.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  185. http://celotehgadistwitter.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  186. http://hajarashikin.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  187. http://nabieliela.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  188. http://syaisya.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  189. http://ain-nadia.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  190. http://kontemporarigurl.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  191. http://umikasum.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  192. http://awekbananana.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  193. http://mimbarhatiku.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  194. http://aindonashi.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  195. http://xeerazara.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  196. http://lienliedot.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  197. http://teenagersareawesome.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  198. http://mizzikastories.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  199. http://chenta-taugeh.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  200. http://blogcontestgiveaway.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  201. http://aswanazmy.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  202. http://ada-adasajaceritanya.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  203. http://www.aienhermionie.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  204. http://ada-adasajaceritanya.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  205. http://misznadiah-rosnadiah.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  206. http://dakvanila.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  207. http://www.wanynaziar.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih_15.html
  208. http://ellazmy.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  209. http://misznadiah-rosnadiah.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  210. http://missdotatiey.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  211. http://lyllaazhar.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  212. http://chenurfatin.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  213. http://honeyoyeke.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  214. http://www.belogcikkumbang.tk/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  215. http://dilaella.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  216. http://faralalalala.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  217. http://budaxxperasangoergus.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  218. http://www.jiakreatifelt.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  219. http://puterysyafikah.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  220. http://ctcollectionsapparels.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  221. http://www.akupenghibur.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  222. http://aennpunyerbelog.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  223. http://whatevadiana.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  224. http://superdreamland.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  225. http://eymasushoppe.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  226. http://muffinsjue.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  227. http://kisahsinenot22.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  228. http://blogmimpisemalam.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  229. http://nabilaizzati17.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  230. http://chocollyheart.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  231. http://l-e-a-w-e-s-o-m-e.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  232. http://mylovelystorysecret.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  233. http://ctcollectionsapparels.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  234. http://cikamal.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  235. http://kumbangmerahbintikhitam.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  236. http://tyratora.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  237. http://sheda-ucu.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  238. http://kisahkamibersame.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  239. http://greennnpanda88contest.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  240. http://munauwaratul.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  241. http://nanameer-patrickstar.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  242. http://faiz-tutorial.blogspot.com/2013/07/giveaway-ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  243. http://bilaaccountjdblogger.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  244. http://storymorybudakcomot.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  245. http://abouthanim.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  246. http://alia-ali-ahmad.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  247. http://masnayli.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  248. http://shedotaqilah.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  249. http://kamihardsman.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  250. http://zamani84.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  251. http://hip2-horey.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  252. http://inikisahsaya99.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  253. http://imaniiwani-myprincess.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  254. http://rusukiri.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  255. http://macammacamcite.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  256. http://iema90.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  257. http://anereodacandid.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  258. http://remyhazza-satuperjalanan.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  259. http://norsyuhadajohan.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  260. http://threewordsmeaneverything.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  261. http://afiqah220511.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  262. http://www.fazliisa.com/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih/
  263. http://nabilasyazani.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  264. http://nazatul-nashya.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  265. http://www.nabilabiela.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  266. http://ceritacahayamata.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  267. http://izzam4eva.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  268. http://amalynazakaria.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  269. http://aidalor.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  270. http://dayahzul92.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  271. http://zawanizainal.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  272. http://nunapringiacyunq.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  273. http://iloveyoumamat.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  274. http://akuainkausiapa.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  275. http://ayuzan.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  276. http://izahafizah.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  277. http://mystorytorytory.blogspot.com/2013/07/jom-join-ga-ramadhan-raya.html
  278. http://jomkitamengundi.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  279. http://bebeh-ocha.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  280. http://www.hafizhafizol.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  281. http://loveyoucontest.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  282. http://intanberliangacontest.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  283. http://tiefiqs34.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  284. http://inikisahsaya99.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  285. http://yunismart99.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  286. http://www.cahayapermata.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  287. http://babyaimacomel.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  288. http://activediary.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  289. http://cheerymessy.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  290. http://puteripiano.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  291. http://dakwahmahabbah.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  292. http://kasihlestariabadi.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  293. http://inlove-wanda.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  294. http://airis-contest.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  295. http://sayaeesya.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  296. http://aishaulong.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-by-emas-putih.html
  297. http://www.mujadafewa.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  298. http://bintuabuhassan.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  299. http://mardiyanhani.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  300. http://teqahkhaire.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  301. http://narumihuda.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  302. http://sayamisha.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  303. http://sfhbelog-taip.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  304. http://arnilala.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  305. http://cimicomot.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  306. http://sibodohjangankacau.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  307. http://nursyazafareha94.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  308. http://kamihardsman.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  309. http://lipstikpinkk.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  310. http://mrsbullat.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  311. http://gurlgemini.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  312. http://tempoyakduriangoreng.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-by-emas-putih.html
  313. http://eyradzuhairah.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  314. http://applehijaulife.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  315. http://nysachubby.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-by-emas-putih.html
  316. http://instanatural.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  317. http://eiimanqalbi.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  318. http://babypinkbabyblue.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  319. http://akudot.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  320. http://littlekakak.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  321. http://darlieyana.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  322. http://misschillax.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  323. http://hijaugreen91.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  324. http://ninakaryana.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  325. http://nonordiey.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  326. http://randomtalking123.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  327. http://mylovelystorysecret.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  328. http://cerewetsentiasa.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  329. http://nysachubby.blogspot.com/2013/07/giveaway-ramadhan-by-emas-putih.html
  330. http://farahsyamimi.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  331. http://www.mhakimfaiz.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  332. http://norfanil.com/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih/
  333. http://syazanabilaeddynoor.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  334. http://itsmetira.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  335. http://www.mamakaybee.my/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  336. http://hibam90.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  337. http://babyriiristory.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  338. http://syanpunyabelog.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  339. http://coratdotcoret.blogspot.com/2013/07/giveaway-ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  340. http://missdaisukiaki.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
  341. http://fyapelangireview.blogspot.com/2013/07/ga-ramadhan-raya-by-emas-putih.html
Kalau ada yang ter-double link, link takde in list, please inform me.
Tinggalkan link korang di ruangan komen.
Thanks

KEPUTUSAN PEMENANG : 25 JULY 2013 FRIDAY/8.00PM