Promosi My Favourite Perfumes Puasa 2014

✿Baca Entry Yang Lepas✿

✿Iklan Terbaik !! Jom Terjah !!✿

 photo antivirus_termurah_zpsde17c886.gif

Tuesday, April 22, 2014

Tahu Tak Fungsi Lubang-Lubang Kecil Pada Biskut ?

As-Salam


Tahu Tak Fungsi Lubang-Lubang Kecil Pada Biskut ? | Haaa tahu tak fungsi lubang-lubang yang ada kat biskut tu? Hehe ni uzu pun baru ja tahu setelah membelek-belek info. Oh rupanya macam ni..

Selama ni kita ingat mesti perhiasan semata-mata kan ? dan tak terfikir langsung pasal lubang-lubang kecik tu. Yang kita tahu, kita tahu makan je, kan? 

Sebenarnya.. 

Biskut-biskut ini direka mempunyai lubang kerana nak memastikan biskut-biskut ini dimasak dengar rata secara menyeluruh.. Biskut tersebut akan mengeluarkan wap dan haba. Bayangkan kalau biskut tu takde lubang-lubang, pasti ianya akan kembung. Betul tak? hehe

Selain itu, lubang kecil pada biskut adalah untuk membuatkan biskut lebih rangup dan mengelakkan biskut dari keras macam batu, kering, dan akan jadikan biskut tu gelembung dan tak sekata..

Haaa baru tahu kan info ni? Hehe saja nak kongsikan. Menarik juga info ni untuk dikongsi sebab info yang sebenarnya kita tak terikir langsung. hehe. So sekian dari uzu. Assalamualaikum :)


15 comments:

mama amir said...

terima kaih berkongsi...memang baru tahu ni...selalunya makan je tau...hehehe

Kenit Cinonet said...

Oohh begitu. Biskut ni memang peberet tambah kalau dicicah ngan air milo :D

Delimasari said...

mmg suka biskut ni - kat opis ada je stok - minum ngan kopi O

Syeeda said...

baru tau ni.. time hujan cicah biskut ni dengan milo atau teh panas sodap..

mOoN IzzaN said...

baru tau juga ni.. hehe..

NaZiRaH @ Ezyra said...

oo...sama la kita, baru tahu, hihi

ct cucubi said...

baru tahu.. :)

Asha Lya said...

Lah lya pun tak pernah nak ambik tahu...sekarang baru tahu apa fungsinya tu

:: idzwa :: said...

niceee...so jom kiter cicah kopi jom!

Harith Iskandar said...

oooo ada fungsi ker rupanyerrr ekekeke ingatkan saje jerrr hehehe nice info ;p

Ahmad Zu Mal Md Rayi said...

kalau uzu tak kongsikan memang zumal pun tak tahu dan tak pernah pun terfikir nape biskut tu ade lubang2 :)

Wan Maruzen Wan Husain said...

ooo...baru tau..

Nurhazlin Hussein said...

Ohhh . Camtu ke ? Hahah . Tak terfikir pulak .

Nadia Johari said...

ok paham dah..hehee

Azhafizah Md Nor said...

baru tahu pun ni.