April 22, 2014

, , ,

Tahu Tak Fungsi Lubang-Lubang Kecil Pada Biskut ?

As-Salam


Tahu Tak Fungsi Lubang-Lubang Kecil Pada Biskut ? | Haaa tahu tak fungsi lubang-lubang yang ada kat biskut tu? Hehe ni uzu pun baru ja tahu setelah membelek-belek info. Oh rupanya macam ni..

Selama ni kita ingat mesti perhiasan semata-mata kan ? dan tak terfikir langsung pasal lubang-lubang kecik tu. Yang kita tahu, kita tahu makan je, kan? 

Sebenarnya.. 

Biskut-biskut ini direka mempunyai lubang kerana nak memastikan biskut-biskut ini dimasak dengar rata secara menyeluruh.. Biskut tersebut akan mengeluarkan wap dan haba. Bayangkan kalau biskut tu takde lubang-lubang, pasti ianya akan kembung. Betul tak? hehe

Selain itu, lubang kecil pada biskut adalah untuk membuatkan biskut lebih rangup dan mengelakkan biskut dari keras macam batu, kering, dan akan jadikan biskut tu gelembung dan tak sekata..

Haaa baru tahu kan info ni? Hehe saja nak kongsikan. Menarik juga info ni untuk dikongsi sebab info yang sebenarnya kita tak terikir langsung. hehe. So sekian dari uzu. Assalamualaikum :)

Share:

15 Sila Komen:

Umie Amirain said...

terima kaih berkongsi...memang baru tahu ni...selalunya makan je tau...hehehe

Hanim said...

Oohh begitu. Biskut ni memang peberet tambah kalau dicicah ngan air milo :D

Delimasari said...

mmg suka biskut ni - kat opis ada je stok - minum ngan kopi O

Syeeda said...

baru tau ni.. time hujan cicah biskut ni dengan milo atau teh panas sodap..

Munirah Izzan said...

baru tau juga ni.. hehe..

NaZiRaH @ Ezyra said...

oo...sama la kita, baru tahu, hihi

ct cucubi said...

baru tahu.. :)

Asha Lya said...

Lah lya pun tak pernah nak ambik tahu...sekarang baru tahu apa fungsinya tu

Izwa Kamaruddin said...

niceee...so jom kiter cicah kopi jom!

Unknown said...

oooo ada fungsi ker rupanyerrr ekekeke ingatkan saje jerrr hehehe nice info ;p

Dunia Zumal said...

kalau uzu tak kongsikan memang zumal pun tak tahu dan tak pernah pun terfikir nape biskut tu ade lubang2 :)

Unknown said...

ooo...baru tau..

Nurhazlin Hussein said...

Ohhh . Camtu ke ? Hahah . Tak terfikir pulak .

Nadia Johari said...

ok paham dah..hehee

Azhafizah MN said...

baru tahu pun ni.