✿Baca Entry Yang Lepas✿

Saturday, June 14, 2014

Keindahan Masjid Jame' Asr Hassanil Bolkiah Brunei Darussalam

As-Salam

Keindahan Masjid Jame' Asr Hassanil Bolkiah Brunei Darussalam | Baru-baru uzu p Brunei untuk beberapa hari. Sambil jejalan sambil mencari ketenangan jiwa raga dan berjalan-jalan di negara islam yang sangat disanjungi. Ternampak pula masjid ni yang mana uzu tengok pada waktu malam, sangat cantik! Ya Allah ! terpegun.. So esoknya singgah sembahyang di masjid ni. Masjid Jame' Asr Hassanil Bolkiah .

Masjid Jame' Asr Hassanil Bolkiah ni masjid yang paling besar di negara Brunei. Bukan sahaja besar tapi cantik dan mewah.
















Masjid Jame' Asr Hassanil Bolkiah ni boleh memuatkan 5000 jemaah. Yang menariknya, dalam ni ada library, blok pentadbiran, dewan persidangan dan banyak lagi. Dan yang membuatkan uzu rasa "wow", kubah masjid ni diperbuat dari 100% emas tulen ! wowww giler lah !

So sesiapa yang nak ke Brunei darussalam, boleh la singah masjid ni. Ianya terletak di Kg. Kiarong, Bandar Seri Begawan :) Subhanallah !! Pendapat korang macam mana tentang masjid ni? Cun tak? Hehe

14 comments:

Marou Apple Hijau said...

cantiknya, rasa tenang pun ada

Nur Inani said...

cantik kan.masa pergi hari tu pun terpegun gila :)

Shark Kay said...

trima kasih uzu sudi share.
mmg cantik dsign msjid ni.
siap ada tangga tu.

Yun Sing said...

Cantiknya :D

Ain Syima said...

Cantikk sangat
Uzu tak ada gambar waktu malam ke ?
Teringin nak tengok :)
syokk ye dapat jalan-jalan tempat orang

Ain Syima said...

Cantikk sangat
Uzu tak ada gambar waktu malam ke ?
Teringin nak tengok :)
syokk ye dapat jalan-jalan tempat orang

Shida Radzuan said...

bestnyaa.. g sana huhuu..

Siti Norasikin said...

subhanaallah, cantiknya

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

SubhanaAllah, cantiknyaaa masjid ni! Tiang tiang masjid pun nampak unik dan cantik. Tenang jeee

Azhafizah Md Nor said...

Cantik sangat Masjid ni..seni ukiran,design memang cantik..kan best kalau dapat jejak kaki kat brunei.

boni kacak said...

wah.. cantiknya masjid ni.. sampai 5k orang boleh muat ye.. besarnya

Nadia Johari said...

Cantiknya pemandangan die...

Zuhaira Nasrin said...

Cantik sgt!

amir zahari said...

teringin nak pergi sana..

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com