July 15, 2014

, , ,

Harga Baru Lesen Kereta & Motor Mulai 14 Julai 2014

Harga Baru Lesen Kereta & Motor Mulai 14 Julai 2014 | Kenaikan ini adalah disebabkan pelaksanaan Kurikulum Pendidikan Pemandu (KPP) yang telah dinaik taraf oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mulai tarikh tersebut.

Mulai 14 Julai 2014, Harga Baru Lesen Kereta (Kelas D) Dan Motor (Kelas B2) adalah seperti berikut :
  • Harga lesen memandu kereta (Kelas D) = Dari RM 1,300 kepada RM 2,000
  • Harga Lesen Motor (Kelas B2) Dari 600 kepada RM 1,050


Share:

16 Sila Komen:

Unknown said...

Naik hampir 2 kali ganda kot..abes kalau org xda duit cam na..byk yg akn bw kereta or motor tanpa lesen..so lg byk la yg nak kena saman..perghhh..hebat betul jpj ni

✿INA AINAA✿ said...

MAHALNYAAAAAA!!! okayyy.. sebaik dah ambil lesen.. masa ena seribu pun tak sampai untuk kelas D

Unknown said...

tu dia,,,mahal sungguh

fazianbatrisyia said...

Terbeliak biji mata...dulu berganda2 dr zaman sy...anal2 sy sok brp pulak kos dia agaknya?

Leyla Nurjatiey said...

Ya Allah..mahal sangat ni..

farhana mohamad said...

perghhh.
mahal yang amat.
T_T

Cik Itah said...

salam. mahalnya >.< !

Unknown said...

GST belum laksana..tapi harga dah naik..haha..

Unknown said...

mahal sgt.. harga tu untuk semua negeri ka mcm mana?

y i e n said...

eeiii mahalnyer.. mcm x masuk akal pulak

Xprezzo said...

agak2 dapt g x upgrade lesen B full dgn harga lama?ke upgrade klas pun dh mahal??hadoiiiiiii

sweetsour93 said...

lepas ni jangan salahkn org kalau ade yg tak amek lesen

lala yusof said...

kat trg ada offer rm599 shj utk kereta..tp xtau le kot2 ada caj2 lain

RAYYAN@JOHARY FOTOGRAFI/MASSAGE said...

Bukan nak kasi mudah urusan...menyusahkan pula....

Mar Mansor said...

serious mahal..

Unknown said...

syukur dah ada dua2 lesen..:D