✿Baca Entry Yang Lepas✿

Wednesday, September 3, 2014

Cabaran 30 Hari : Sesuatu Yang Menguatkan Saya #day3

As-Salam

Hari ni cabaran bersambung lagi *baru nak buat entry* , uzu suka-suka je nak join. Hehe.  Kalau u ols nak join pun boleh. Update je entry pasal task yg diberikan setiap hari.

Sesuatu Yang Menguatkan Saya?

Bila uzu ditimpa masalah, kesedihhan, cabaran apa yang uzu buat?
  1. Menangis itu menguatkan uzu. Bila dah nangis kita rasa lega. Sesungguhnya menangis ialah membasuh segala luka
  2. Solat dan redha atas semua kejadian yang Allah telah tetapkan
  3. Meluah dengan kawan-kawan yang rapat dengan kita. Meluahkan #kbba . Mintak nasihat.
  4. Ibu bapa, adik beradik jadikan mereka sebagai tempat rujukan, kenapa kita perlu kuat? Mungkin kerana kitalah harapan satu-satunya, maka kita perlu kuat.
  5. Arwah ibu.

22 comments:

sHaRiNa eLyaNa said...

ya kdg2 org yg dah pergi tu yg mmbuatkan kita sntiasa kuat..keep praying for them uzu..stay strong :)

mama ka0ri said...

moga sentiasa kuat..!!

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dan singgah rabu...semoga berjaya....

Lollipop Manis said...

betul kadang2 menangis tu boleh buat kite lega sikit. lepas ssemua yg terbuku. Stay strong uzu! :D

Yan Ty said...

u always have me yeah...

Mama Myja said...

salam perkenalan dari mamamyja. jemput singgah and komen

CABARAN HARI KE-3

Cik Itah@RRP said...

salam. betul tu..menangis itu perlu. menangis bukan tanda kita lemah tapi menangis untuk mencari kekuatan :)

muhammad zarin said...

yup betul tu sebab menangis dapat meredakan perasaan kita

Angah Judin said...

moga sentiasa dalam redha dan rahmatnya (^_^)

siti zawiah said...

menangis bukan bermaksud kita lemah..

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

Menangis adalah penawar bagi luka di hati.. tapi kadang kadang penat dah nak menangis

Ummi Zarra said...

Menangislah sepuas2 nya kerana lepas itu kita akan rasa mensyukuri...
Family penguat kita kan kan uzu...

miminadam said...

Salam takziah atas pemergian Arwah ibu kak uzu. Tapi kak uzu tetap kuat semangat. yeayhh !

fizafantagirO said...

al-fatihah utk arwah ibu uzu , Moga uzu terus kuat ya!

Busyra Bt Takiyudin said...

menangis itu terkadang perlu, untuk melepaskan sesuatu yg terpendam. kuat ya uzu. :)

Dkna Abza said...

al fatihah untuk arwah ibu

zulhilmitempoyak said...

sebab tu uzu masih kuat smpai rini.. :)

amir zahari said...

Sy tak boleh menangis..

Bazlia Amoza said...

Suka point2 u...same goes to me...tapi yg no 5 tak sama...

Mimi Azirah said...

yuo menangus buat kita kuat

Nadia Johari said...

ibu bapa la penguat kita

Rosmiza Ali said...

Betul.. Menangis boleh buat kita rasa lega.. Lepas tu kita akan rasa lebih kuat..
Rosmiza Ali Official Blog™

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com