✿Baca Entry Yang Lepas✿

Friday, May 8, 2015

Pabila Kes Kecurian Berlaku Lagi Di Hostel !

Pabila Kes Kecurian Berlaku Lagi Di Hostel | Ya... actually bab kecurian ni memang tak asing lagi kat asrama/hostel .. Dulu waktu uzu meginap hostel kat Poli pun, ada juga kes kecurian berlaku.. Hilang laptop lah, hilang fon lah.. hilang kad atm lah.. Macam-maca hal..

Semalam, dengar cerita classmate uzu hilang iphone dan ipad kat bilik.. Perghhh benda paling berharga sekali dalam hidup ni.. Kalau uzu, memang dah menangis air mata darah .. Memandangkan both fon kawan uzu ni boleh detect kat mana fon tu, so misi mencari semula fon tu berjaya lah.. Kira senang lah kan.. Salute henpon sekarang. Canggih.. ni lah kegunaannya..

Nak dijadikan cerita, henpon tu dicuri bila si perepmpuan india ni ketuk pintu bilik kawan dan bertanyakan kat mana bilik 208 .. Maka, si kawan pun keluar dari bilik dah tunjukkan bilik yang dicari. Mungkin bila si kawan ni keluar, si india ni mengambil kesempatan mencuri henpon tu.. Tak sure macam mana ceritanya tapi lebih kurang macam tu kot.. Pantas gila tangan si india tu.. Zupppp!

Lepas tu, uzu terus teringat kisah uzu diketuk oleh gadis india jam 1.15 pagi . Rasanya.. orang yang sama sebab kat aras 7 hostel uzu ni, tak banyak india.. ada 2 orang je kot.. Rasanya dia lah tu orangnya.. Perghh uzu rasa macam tak percaya orang berbangsa india boleh mencuri macam tu.. Selalunya orang melayu.. Tak sangka gila.. Huh. Last sekali, si india telah pun dibuang hostel. Alhamdulillah.. Uzu rasa lega sangat sebab takut dia buat perangai lagi..Kang menangis wo..

Pengajarannya, kena lebih berhati-hati.. Jangan tinggalkan barang berharga tinggal macam tu je kat bilik.. Nak p toilet pun kena kunci bilik.. Pengajaran tuk diri sendiri dan yang lain-lain. Salam :)

9 comments:

Fadhilah Yunus said...

Hurm..kehidupan hostel..zman cik dila dk uitm ari tu diorg curi bra..siap dpt 1 plastik smpah hitam tu..adehh!!

Travelog Dakwah said...

masa kt matrik ada yg curi barang dalam.. susun dekat bilik2 yg dia target. huh

Maria Firdz said...

Mula rasa tak selamat bila ada kes cmni..

POJIEGRAPHY BLOG said...

Sekarang ni dah bahaya sangat sekeliling kita. We don't even know when it will happen to us. Doakan je la supaya dijauhkan dan sentiasa selamat.

nuhara said...

Ara pun penah kena masa belajar kat kptm dulu peghhh hbs semua brg hilag....

Mrs Yatie said...

pergh. tu dia. syukur alhamdulillah selamat dijumpai. kalau kena tang PG, memang menangis tahap gaban kot :)

Kucing Hitam said...

Teringat zaman asrama dulunasal hlg duit slalu igt keja si toyol haha... www.kucinghitam.net

Ct Noraishah said...

pernah gak terkena..tah siapa yang berkenan gan sehelai tudung ni

Afidah Azmi said...

duduk hostel memang kena tanggung kes mcm ni..Fida dulu duduk hostel masa sekolah menengah...selalu hilang seluar sukan..kadang2 sabun dan syampoo pun diaorang kebas..yang paling tak boleh lupa...hanger pun ada gak yg kebas..hehehe..tapi itu semua kenangan kan..

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com