✿Baca Entry Yang Lepas✿

Tuesday, June 23, 2015

Rumah Terbakar, Dugaan Di Bulan Puasa

gambar hiasan
Rumah Terbakar, Dugaan Di Bulan Puasa | Salam. Sedih dan sebak rasa bila dapat tahu berita buruk ni. Hurm.  Mm dugaan giler rasa kan..

Sahabat baik uzu merangkap classmate tiba-tiba bagitau nak balik rumah. Urgent katanya. Bila ditanya. Dia hanya mampu menunjukkan gambar rumah terbakar dan uzu bertanya "rumah ana ke?" . Dia hanya menganguk . Mata dah berair. Fuh. Terkejut uzu.. Malas nak tanya panjang2. Uzu pun merelakan dia balik Gombak..

Walhal sebelum dia terima berita buruk tadi, kami tengah kusyuk menghafal surah an-naba.Tetiba dia keluar bilik.. Masuk bilk kata nak balik. Suara bergetar dah.. Macam tak caye dugaan dtg mcm tu je. Subhanallah.. Allahuakbar.

Semoga tabah sahabatku. Salam.

9 comments:

Harith Al Harithah said...

Allah sedihnyerrr :(

Remy hazza said...

Ya Allah... dugaan buat sahabat uzu... semoga dia sekeluarga tabah menghadapi ujian.....

saye niza said...

Ya Allah. Dugaan. sy pernah mengalami, tapi ketika tu usia baru 7 tahun, punn dah paham, menangis, inikan pula yg sudah dewasa. :(

Mrs Yatie said...

sangat besar dugaan yang kawan uzu terima. doakan yang terbaik untuk kawan uzu ya.

✗ fifiyfitrianiee ✗ said...

I can feel her. Rumah saya tbakar last time sampai mengorbankan dua org adik kandung saya. Dan mama melecur 80% di anggota badannya kerana cuba menyelamatkan adik time kjadian tu. Semoga terus tabah kawan uzu

Maria Firdz said...

Dugaan yang hebat untuk orang yang hebat, .. moga dia tabah..dan dipermudahkan urusannya...

Hidayah said...

Sungguh akak paham apa yg dia rasa.

Dkna Abza said...

allahuakbar... semoga Allah murahkan rezeki mereka akan datang.

Hannah Aziz said...

Siannya dia.. Moga mereka semua bersabar atas ujian ini..

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com