✿Baca Entry Yang Lepas✿

Wednesday, September 16, 2015

Kereta Yang Kiterong Naik, Accident !

Kereta Yang Kiterong Naik, Accident ! | Salam. orang kata, malang tu tak berbau.. Bila kita dah cukup berhati-hati kat jalan raya, pakai signal sebelum masuk simpang, tak langgar lampu merah, beri laluan kepada motor kat jalan raya, tak memotong sesuka hati, seat belt pun cun cun je mesti pakai punya , macam-macam lagi lah etika jalan raya ni kita ikut tapi orang lain pulak yang tak mengikut peraturan.. Geram tak? geram kan...

al kisahnya, nak cerita petang semalam, kawan uzu otw nak hantar uzu dan kawan uzu sorang lagi tu balik hostel.. Tapi bila kat simpang tu, jalan raya kat depan tu clear giler takde keta, so jalan lah kesebelah .. Tapi entah macam mana ntah , ntah datang dari mana motor tu, tetiba je nampak motor tu hampir dengan tingkap keta.. Pastu uzu terjerit sikit lah sebab motor tu kearah nak langgar penumpang belakang sebelah kiri kereta. Uzu dah terkejut sebab uzu sorang je duduk belakang. Ni kalau terlanggar ni kompen uzu kena sekali...

Tapi nasib baik, alhamdulillah sangat2 jeritan uzu tu buat kawan uzu alert ada moto nak langgar keta dia then dia cecepat rest minyak lah. Bajet2 tak kena lah kereta.. Tapi dah bukan rezeki dia petang tu, terlanggar juga motor tu kat bumper kereta belah kiri. Terdengar lah juga bunyi "kedebukkk" ...
Kereta hantar bengkel
Pastu kawan cecepat lah ke arah sepasangan suami isteri indonesia yang naik motor tu, kawan pun minta maaf sebab serius tak nampak motor diorang tu dah dekat ngan kereta.. Nasib baik lah semua ok. Takde pape ke.. Takde cedera ringan mahupun serius. Mungkin yang bawa motor tu, dia masih ok kot. Kiterong lupa nak bagi sumbangan kat pakcik makcik tadi, kot2 lah ada cedera dalaman kan, nak juga bagi duit p klinik kan.. Tapi tak sempat nak bagi. Pakcik makcik tu dah belah dulu... Kiterang pusing2 cari pakcik motor tu, tak jumpa. Hmm bukan rezeki pakcik tu lah nampak gayanya..

Tu lah kisahnya.. Berhati-hati pun terkena kan.. Macam kes uzu accidents hari tu.. Huhhh benda nak jadi kan? Terimalah dengan hati redha.. Hm ok lah dah panjang sangat dah entry ni.. Kang takde sape nak baca.. hihi k bye. Salam :)

7 comments:

Kak Mahh said...

Teruk ke kereta kemek?

puteri airyn said...

Malang tak berbau..Nasib sikit je kan..

Delimasari said...

ALHAMDULLILAH - XDER YG SERIUS

Eira Aikawa said...

Alhamdulillah..
semua selamat

izzeyda said...

Alhamdulillah tak ada sebarang kecederaan.. itulah, kekadang mada kita berhati2, ada jugak yang sebaliknya..

Afidah Azmi said...

kadang2 diaoang naik motor laju macam lipas kudung.Fida pun pernah terkena gak...dah bagi signal cun punya..tetiba motor potong kiri...patah gak cermin sisi..pastu tazkirah pun sampai la dekat dia..
hahaha...saksi ramai..dah tu ada lesen ke tidak..

Nadia Johari said...

dah berhati-hati pun kadang nak kene jugak..semua takboelh elak

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com