✿Baca Entry Yang Lepas✿

Tuesday, March 1, 2016

Betapa Pentingnya Mendalami Ilmu Perlaburan Islam Sebelum Melabur (SEMINAR EVO WANG)

Betapa Pentingnya Mendalami Ilmu Perlaburan Islam Sebelum Melabur ! | Salam.. Entry uzu kali ni adalah tentang perlaburan masa kini yang uzu perhati ramai tak mengambil kira isu halal haram dalam sesuatu perlaburan.

Adakah anda terlibat dalam perlaburan yang sekadar cop halal? Adakah korang terlibat dalam pinjaman bank yang halal? Adakah korang terlibat dalam skim perlaburan halal? Haaa uzu pun rasa macam nak check diri sendiri je ni. Tapi alhamdulillah setakat ni takde terlibat dengan mana-mana perlaburan and so on.

Apa yang uzu perhatikan, ramai yang ter-sangat kisah tentang isu halal haram makanan tapi tak kisah tentang isu halal haram duit tanpa sedar terutamam bab perlaburan. Ramai yang pertanya, adakah ada perlaburan dalam islam? Jawapanya ada.

Antara ciri-ciri perlaburan yang HALAL :

  1. Produk yang dikawalselia oleh Jabatan Perbankan Islan & Takaful (BNM), Suruhanjaya Sekuriti Malaysia.
  2. TIADA unsur riba
  3. TIDAK ada jaminan untung dan lain-lain wajib kita ketahui
Korang ada simpana di Bank? Sila baca sampai habis.

Berhati-hati kalau orang ajak melabur duit sana sini. Banyak skim cepat kaya yang suka ambil kesempatan. Perlaburan korang akan melebur begitu sahaja. Haaaa kan dah rugi..

Ramai sekarang ni cepat kaya tanpa mengira isu halal haram dalam perlaburan sehinggakan sanggup melabur skim cepat kaya dan akhirnyaaaa ramai yang rugi dan sedang menanggung hutang sehingga hari ini kerana membuat loan semata-mata nak melabur. Apa effectnya sekarang? Rugi sangat-sangat kan? Itu lah, macam yang uzu kata lah, sangat penting ada ilmu perlaburan sebelum kita rugi.

So apa patut kita buat? Haaa ni ada satu seminar yang akan menjelaskan perlaburan mana yang patuh syariah dan sebaliknya. ( Yang man satu skim cepat kaya juga akan dijelaskan.

Seminar ini juga memberitahu info-info lanjut tentang peluang-peluang perlaburan yang boleh direbut zaman gawat macam ni.

1. Dr Zaharuddin Abd Rahman

(Pakar Perbankan & Kewangan Islam)

2. Abang Abu
(Speaker, Trainer, Penulis, Jurulatih Kewangan)

3. Ahyat Ishak
(Pengarang buku terlaris ‘Strategik Pelabur Hartanah’)

4. Hj Mohd Asri bin Ahmad
(Mentor Pelaburan Saham No.1 Malaysia, Pengarang buku terlaris ‘Jejak Mentor Pelaburan Saham’, ‘Mudahnya Pelaburan Saham’, ‘Melabur atau Melebur’, ‘Asas Candlestick’)



Apa yang korang bakal perlajari dalam Seminar EWO WANG ?!

1. Asas Kewangan Islam
  • HALAL dan HARAM dalam pelaburan.
  • Bagaimana mengenalpasti pelaburan 100% patuh syariah.
2. Mekanik Wang
  • 5 Rukun KAYA.
  • 6 Formula KAYA.
  • Bagaimana menguruskan kewangan secara bijak mengunakan kompas wang.
  • Fahamkan 4 langkah penting mencapai kebebasan kewangan.
  • Kenali dan membina aliran wang kekayaan.
  • Minda dan persiapan menjadi Entrepreneur Investor.
  • Saham
3. Bagaimana meraih pulangan yang luar biasa melalui pelaburan saham secara sah, selamat, mudah serta patuh syariah.
  • Bagaimana membina dana pendidikan anak tanpa bergantung kepada pinjaman.
  • Bagaimana boleh melabur dengan modal yang rendah.
  • Bagaimana memilih saham-saham yang berkualiti serendah RM1 sesaham yang boleh memberi pulangan 200%.
  • Jana pendapatan secara pasif untuk bersara awal.
  • Pelajari formula A-B-C bagi pemilihan saham.
4. Hartanah
  • Fahami rahsia pasaran hartanah sebenar supaya tahu bila nak bertindak. Adakah nak tunggu atau adakah boleh bertindak sekarang? Apa peluang dan apa perangkap yang ada?
  • Kenali formula 3S yg mampu mencetus perjuangan anda dalam bidang hartanah.
  • Pelajari 3 huruf paling berkuasa dalam pelaburan hartanah.
  • Fahami 8 senjata ilmu seorang pejuang hartanah.
  • Kenali 7 langkah pilih aset yang akan menyelamatkan anda daripada risiko & bahaya
  • Bongkar 100 lubuk rahsia hartanah mampu milik yang masih belum diserang ramai pelabur!
  • Promosi terhad seminar evowang

PROMOSI DISKAUN SEPARUH HARGA HAMPIR TUTUP

WHATSAPP ATAU HUBUNGI MEREKA SEKARANG
0193231815 | 0175251815 | 0168317860 | 0166332207 | 0126801197

KENAPA ANDA WAJIB HADIRI SEMINAR EVOWANG PADA 12 MAC 2016 ?

Baru seminggu lepas terima gaji, baki duit dalam akaun tak sampai RM100. Anak sudah masuk 5 orang, tapi masih menyewa. Sampai bila? Simpan duit, tapi bukan makin bertambah malah semakin susut.

DI MANA SEMINAR INI BERLANGSUNG?

TEMPAT ​: IDCC Convention Centre, Shah Alam
TARIKH​:12 Mac 2016 (Sabtu)
MASA ​: 8.30pagi – 6.00petang

Daftar sekarang !!

REBUT HARGA EARLY BIRD SEBELUM HARGA SEBENAR RM399 DIAKTIFKAN
Tiket RM199 SUDAH SOLD OUT
Tiket RM299 SELLING FAST!

TEMPAT ADALAH TERHAD!.
Cepat! Bertindak sekarang.
Insha Allah. Kita USAHA, ada sumber rezeki ALLAH tetapkan untuk kita.

PERLU PENJELASAN LAGI? BOLEH TANYA MELALUI TALIAN
0193231815 | 0175251815 | 0168317860 | 0166332207 | 0126801197



2 comments:

Julia Johari said...

Bagus pengisian seminar ni...at least dpt ilmu dunia hartanah dan saham halal...good review uzu

Eraz Fadli said...

Pengetahuan tentang pelaburan memang sangat penting.. Ramai sudah tertipu..

Copyright © ✿Emas✿Putih✿Blog✿ Designed by azhafizah.com