March 06, 2017

Bekam Profesional DR HIJAMA :10 Sebab Kenapa Kita Perlu Berbekam

Bekam Profesional DR HIJAMA :10 Sebab Kenapa Kita Perlu Berbekam | Salam.. Mesti ramai pembaca blog uzu ni masih taka tahu kenapa perlunya kita berbekam? Kenapa kena berbekam? Soalan yang bagus untuk dikemukakan.. Kenapa kita perlu berbekam? Uzu pun nak tau jawapannya.. Ada kah berbekam untuk sekadar suka-suka?

Uzu pernah berbekam sekali.. Tu pun berbekam di uptown danau kota.. Time tu dah penat rasa, so tetiba mood nak berbekam.. Nak try lah sebaba tak pernah lagi berbekam.. Takut sebab tengok daraah darah keluar.. Tapi hakak bekam tu pandai dia pujuk so termakan pujuk maka berbekam lah.. Apa yang uzu perasan, bekaas bekam tu dia lap darah tu guna tisuu je weiiii.. Dia taak cuci betul-betul.. Waktu nak bekaam tu, dia suka ahaati jaa cucuk kaki uzu ni.. Sembarang je dia cucuk membuatkan kaki uzu berdarah dan bengkak beberapa minggu. Bayangkan? Eeee sampai ke hari ini kalau member ajak bekam, memang tak nak weii.. Terus terasa nyilu kaki yang dibekaam tu.. Siap adaa parut sampaia skrg..Wuuu memang tak lagi berbekam.. Sakit :(

Tapi kan bila baca mengenai DR HAJIMA ni, tak sabaar rasanyaa uzu nak berbekam.. Sebab DR HAJIMA ni bekam profesional yang yanag diasaskan oleh doktor perubataan. Bukaan sembarang-sembarang ye. Title 'doktor' gituew. Hihi.. Rasa lega dan keyakinan uzu kat bekam ni dah mula rasa membuak-buak.. Hihi.. Memang minggu ni naak g try berbekam kat DR HIJAMA.. Boleh kan doktor? Eh hehe.. Ok lah jom kita berkenalan dengan DR HAJIMA dulu..
MENGENAI DR HIJAMA
DR Hijama adalah sebuah klinik perubatan komplementari yang diasaskan oleh doktor perubatan. DR Hijama menyediakan peluang kepada masyarakat untuk mendapatkan penerangan secara ilmiah dan rawatan yang profesional khususnya rawatan bekam dan resdung.
MENGAPA BERBEKAM & MANFAAT BEKAM
Bekam mempunyai 1001 manfaat untuk kesihatan tubuh badan terutama dalam aspek pencegahan pelbagai jenis penyakit.

10 KEADAAN BADAN YANG MENYEBABKAN ANDA PERLU BERBEKAM
  • Kerap sakit kepala @ migrain
  • Sakit @ sengal-sengal di bahagian leher dan bahu
  • Lenguh-lenguh di bahagian belikat/pinggang/pinggul
  • Badan terasa lesu, letih & sering mengantuk
  • Kadar gula melebihi paras normal
  • Kadar total kolesterol & kolesterol jahat (LDL) melebihi paras normal.
  • Sakit-sakit sendi terutama kaki disebabkan gout
  • Tekanan darah tinggi
  • Haid tidak teratur/lancar @ kerap senggugut
  •  Kulit wajah kusam dan jerawat melanda

Ini hanyalah beberapa sebab kenapa anda perlu berbekam. Apa yang lebih penting, kajian ilmiah di HUSM oleh Prof. Dr. Abd Aziz Al-Safi telah menemui bekam boleh membantu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular (cardiovascular diseases) atau lebih dikenali penyakit 4 serangkai iaitu diabetis, darah tinggi, tinggi asid urik & tinggi kolesterol. Kami di DR Hijama komited membantu anda untuk menyelesaikan masalah tersebut melalui pakej-pakej yang kami tawarkan.
Jika anda sihat dan tidak punya penyakit, itu lebih baik untuk anda berbekam sebagai pencegahan & 'maintainance' badan anda. Mencegah lebih baik dari mengubati.

SERVIS YANG DITAWARKAN


1) Bekam Klinikal DR HijamaBekam dijalankan dengan kaedah klinikal, bersih dan selamat dari risiko penyakit berjangkit. Sesi dimulakan dengan terapi infra-red untuk meransang peredaran darah, juga dapat membantu masalah sakit-sakit otot. Seterusnya diikuti terapi bekam luncur yang berfungsi sebagai urutan dan bekam angin yang memberi efek kebas sebelum bekam darah dijalankan. Kesemua proses dijalankan dengan penuh teliti dan pelanggan tidak perlu berasa gementar kerana perawat akan sentiasa membantu anda sepanjang tempoh rawatan.
2) Bekam kosmetik di DR Hijama : memberi peluang kepada pelanggan untuk memiliki kulit wajah yang cantik dan berseri secara semulajadi. Tidak perlu risau dengan kesan lebam bekam kerana kami menggunakan teknik khas yang dapat meminimakan kesan tersebut.

Fungsi dan kebaikan bekam kosmetik :
  • Mengurangkan masalah jerawat yang teruk
  • Membantu mengurangkan masalah jeragat @ pigmentasi dan kulit kusam
  • Membantu mengurangkan masalah resdung
  • Meransang keanjalan kulit secara semulajadi
  • Menjadikan kulit lebih segar dan berseri


3) Rawatan resdung bioherbs : menggunakan teknik pengeluaran ‘stagnant mucus’ yang menjadi punca resdung menggunakan herba khas. Ianya sesuai untuk sesiapa  yang mempunyai simtom-simtom alahan dan resdung seperti kerap bersin, hidung kerap berair, hidung tersumbat, gatal di kawasan sekitar muka dan telinga, kerap sakit kepala dan bahagian depan muka, dan masalah jerawat.  Teknik Rawatan Resdung Bioherba 8 dalam 1, sesuai untuk pelbagai peringkat umur seawal usia 7 tahun. 

KELEBIHAN DR HIJAMA (APA YANG MENARIK TENTANG DR HIJAMA)
  • KONSULTANSI: Pelanggan akan diberi penerangan dan informasi berkenaan rawatan yang akan dijalankan.
  • PEMERIKSAAN KESIHATAN: Setiap pelanggan akan menjalani pemeriksaan kesihatan asas sebelum sesi rawatan bermula.
  • MEMENTINGKAN KEBERSIHAN & STERILITI ALATAN: DR Hijama sangat mementingkan steriliti alatan dan kebersihan tempat rawatan untuk mengelakkan risiko penyakit berjangkit yang berbahaya sepert HIV & Hepatitis B. Alatan akan dicuci mengikut prosedur yang ketat seperti menggunakan cecair nyah kuman khas
  • MENYEDIAKAN PERAWAT LELAKI & WANITA: Kami mempunyai tim perawat lelaki dan wanita yang terlatih dan professional.
  • TEMPAT RAWATAN: Mempunyai bilik rawatan khas untuk lelaki dan wanita. Bersih, selesa dan menenangkan. Juga menyediakan ruang menunggu dan ruang solat.
  • HARGA YG BERPATUTAN


TESIMONI



Ok lepas baca testimoni DR HAJIMA ni, rasa macam maalam ni juga uzu nak berbekam kat situ. Naisb baik lah dah tengaah malam.. Kalau uzu ada kereta esok pagi jugak pergi. Haha.. Sebab dah lama tak berbekam tu.. Teringin gila ha.. Berbekam klinikal dah pernah rasa. Bekam kosmetik tu yanag uzu nak try sebab taak pernah tahu ada bekam kosmetik.. Mungkin boleh menyempuhkan kulit muka uzu ni ke.. Kulit muka dah tak licin seperti dulu. Muka dah nampak kusam. Memanag perlu nak try bekam kosmetik..

Btw kalau korang nak try 3 jenis servis yang ada di DR HAJIMA , boleh lah contact info kat bawaah dan boleh skodeng2 info yang lebih lanjt mengenai DR HAJIMA kat bawah ni ye.. Kalau nak p situ, alaamat pun ada kat bawah. Hihihi.. Yaang penting ada diskaun 20% sempenaa 2nd anniversary DR HAJIMA. Waktu ni lah kita nak berbekam dengan harga mampu milik. Ok laha tu je. Salam :)

INFO DR HIJAMA
HOTLINE: 013-6245430
WEBSITE: drhijama.com
FB: DR Hijama Bekam Profesional
www.facebook.com/DRHijamaMY
INSTAGRAM: drhijama_

Cawangan:
DR Hijama Seri Kembangan: A-9-1, Blok A, Jln. PP 25, Putra Walk, Taman Pinggiran Putra, 43300 Seri Kembangan, Selangor.

Landmark: 
Atas MyMydin, berhadapan Jusco Equine & berhampiran Pasar Borong Selangor
DR Hijama Meru: NO 21A, Jalan Meranti Sutera, 1/KU 10, Pekan Meru, Klang.
Landmark: Atas PENKO, berhadapan NSK Meru

Waktu Operasi:
Setiap hari kecuali Selasa (10 pagi – 10 malam)
Rawatan dengan temujanji
Share:

6 Sila Komen:

Lia Hasty said...

teringin nak berbekam. tapi perasaan takut tu kuat.

Sue Izza said...

susah skit nak cari tuang bekam wanita ...tak pernah buat ,teringin gak.

sharmien said...

nampak bersih tempat bekam ni. teringin juga nk rasa berbekam cuma mencari yang bersih dan diyakini selamat.

Uyul Rosli said...

Dekat kepala tu tak sakit keeeee. Huwarghh seriyau tgk darah byk byk gitu.

JOM KE BLOG UYUL >> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

Mar Mansor said...

Belum pernah berbekam.
JanjiKita

Minda Optima - One Stop Learning Centre said...

Best nye, tapi takut..